- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

28 Oct, 13:00 • Bruma Loredana
Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul pentru construirea drumului de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Finanțarea se va face din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Acesta va avea o lungime de 2,5 km, un nod rutier cu bretele de 7,5 km, iar costul estimat este de aproape 500 de milioane de lei.

Drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni, gata în doi ani jumate

Ministerul Transporturilor a publicat proiectul pentru Drumul de Legătură între Autostrada A0 București Nord (Lotul UMB deschis în toamna anului 2023) și viitorul terminal II al Aeroportului Henri Coandă – Otopeni.

„Traseul drumului are o lungime de 2,55 km, începe la intersecţia cu DJ 200B și se finalizează cu rampa pasajului peste Autostrada de Centură București, în zona km 29+100 al Lotului 2 Sector Centură Nord. De la km 29+100 traseul drumului de legatură se desprinde de Autostrada de Centură București prin dezvoltarea unui nod rutier tip „treflă” care asigura o viteză de proiectare de minim 40 km/h și va permite dezvoltarea drumului de legătură până la autostrada A3 București – Brașov într-o etapa ulterioară.

Elementele geometrice ale drumului de legătură sunt amenajate pentru viteza de proiectare de 80 km/h, în conformitate cu prevederile: Normativului privind proiectarea drumurilor expres – AND 598/2013 și STAS 863/85. Obiectivul este inclus în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, aprobat prin HG nr.1312/2021, în Lista proiectelor localizate pe rețeaua secundară – drumuri expres la poziția 1 – A0 – Aeroport Henri Coandă. În condițiile creșterii volumelor de trafic rutier și aerian este necesarsă dezvoltarea infrastructurii de transport care să faciliteze în mod direct legătura între obiectivele majore generatoare de trafic atât de mărfuri cât și de persoane. În prezent principala rută de circulație spre aeroport o constituie drumul național DN 1 pe care se înregistrează valori de trafic excepționale în zona de referință.

Finanțarea obiectivului este preconizată a se realiza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat”, informează Ministerul Transporturilor.

Citește și Autostrada care nu se mai deschide în 2024. Vești proaste de pe șantier, lucrările sunt blocate!

 

Date Tehnice:

Profil transversal curent tip drum expres:

  • platformă: 21.50 m;
  • partea carosabilă (2 căi unidirecționale): 2 x 7.00 m;
  • zona mediană: 3.00 m (include 2×0.50 benzi de încadrare);
  • benzi de încadrare: 2 x 0.75 m;
  • acostament: 2 x 1.50 m.

spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m

Profil transversal în zona benzilor suplimentare de accelerare – decelerare:

platformă: 35.50 m;

  • partea carosabilă (2 cai unidirecționale): 2 x 2 x 3.50 m;
  • zona mediană: 3.00 m (include 2×0.50 benzi de încadrare);
  • banda suplimentară accelerare/decelerare 2 x 3.50 m;
  • benzi de încadrare: 2 x 0.75 m;
  • acostament: 2 x 1.50 m;

spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m

Bretele la noduri

Bretele unidirecționale cu 2 benzi de circulație:

  • platformă: 9.00 m + sl.;
  • parte carosabilă de 7.00 m + sl.;
  • acostamente de 2 x 1.00 m (din care banda de încadrare 2 x 0,50 m)

spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m

Se vor construi două pasaje, un nod rutier cu A0 si o intersectie de tip sens giratoriu cu DJ200B Tunari.

Citește și Cea mai așteptată autostradă din România va fi gata mai rapid decât se credea. Marcel Ciolacu anunță stadiul lucrărilor pe A7

1. Pasaj pe Drum de Legatură AIHC peste DJ200B, km 0+100 (km 13+758 pe DJ 200B)

Pasajul este format din cinci deschideri din grinzi de beton armat (5 x 40.00 m) și o lungime totală de 211.40 m. În secțiune transversală pasajul are 9.75m parte carosabilă și o lățime totală de 11.17m pentru fiecare cale, respectiv o lățime totală de 22.92m.

2. Pasaj pe Drum de Legatură AIHC peste Autostrada A0, km 2+130 (km 29+100 pe autostrada A0)

Pasajul este format din cinci deschideri din grinzi de beton armat (5 x 40.00 m) și o lungime totală de 211.40 m. Structura necesară pentru realizarea nodului rutier este proiectata cu o deschidere care permite extinderea în viitor a Autostrăzii de Centură București la 3 benzi pe sens.

Nod Rutier Autostrada A0

Legătura între autostrada de centură și Drumul de legătură AIHC se realizează printr-un nod rutier „tip treflă”. La km 29+100 al Autostrăzii de Centură București este prevăzut un nod tip “treflă” care asigură o viteză de proiectare de minim 40 km/h și va permite dezvoltarea drumului de legătură până la autostrada A3 București – Brașov într-o etapă ulterioară. Geometria bretelelor asigură o viteza minimă de 40 km/ h, raza de racordare în plan fiind de 90 m.

Nodul rutier asigură toate relațiile de circulație fără conflicte ale fluxurilor de circulație.

Lungimea totală a bretelelor nodului rutier, inclusiv benzile de accelerare/decelerare este de aproximativ 7.53 km.

Legătura rutieră cu DJ 200B

La intersecţia drumului de legătură cu Drumul Județean 200B (DJ 200B) la km 0+100 a fost prevăzută o intersecție de tip giratoriu.

Pentru amenajarea sensului giratoriu în formă ovoidală pe DJ 200B, traseul Drumului de legătură la AIHC intersectează DJ 200B la km 13+758 pe DJ 200B, km 0+100 pe Legătura AIHC. Lungimea de amenajare a DJ 200B este de 414 m, de la km 13+525 până la km 13+939, potrivit economedia.ro. 

Intersecția giratorie în formă ovoidală este amenajată la nivel și are următoarele elemente caracteristice: Număr de ramuri: 6; Raza exterioară a girației: 40m; Lățimea căii inelare: 11,0 m (2 x 5,5m); Supralărgirea de siguranță: 2 m; Raza centrală interioară: 29 m; Raza de intrare : 25 m; Lățimea căii de intrare: 4,0 m; Raza de ieșire: 25 m; Lățimea căii de ieșire: 4,50.