Românii care se gândesc să deschidă un laborator de ciocolaterie trebuie să știe asta. Carmela Dragomir, românca premiată pentru cea mai bună pralină de ciocolată din lume, la Trofeul Mondial de Ciocolaterie, Gelaterie şi Patiserie de la Milano, a dat cărțile pe față și a vorbit deschis despre costurile pe care le implică deschiderea și întreținerea unei ciocolaterii, spune wall-street.ro.
Carmela Dragomir, românca premiată pentru cea mai bună pralină de ciocolată din lume, la Trofeul Mondial de Ciocolaterie, Gelaterie şi Patiserie de la Milano, spune că business-ul cu ciocolată artizanală este unul profitabil, în general, dar totodată, avertizează că investiția este una ridicată.
Românca deține lanțul de cofetării Delice, iar fiica acesteia conduce Dulcelle. Delice există pe piața din România de 23 de ani cu 7 cofetării în Câmpina, Ploiești și Bușteni.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Un antreprenor român de pe litoral a angajat 30 de oameni din Sri Lanka și Nepal. Ce s-a întâmplat la scurt timp
Carmela Dragomir spune că, în ziua de astăzi, un laborator de ciocolaterie va costa, cel mai probabil, în jur de 200.000 de euro. Românca precizează că la suma menționată se adaugă costul proprietății și amenajarea acesteia.
„Astăzi, un laborator de ciocolaterie va costa probabil în jur de 200.000 de euro.
Repet, DOAR laboratorul. La acesta se mai adaugă costul proprietății și al amenajării acesteia – în cazul în care vrei să vinzi la fața locului”, spune ea.
Antreprenoarea precizează că echipamentul este, în general, destul de scump. Mai mult decât atât, românca spune că românii trebuie să scoată din buzunare în jur de 24.000 de euro pentru o mașină de ciocolată.
„Dacă ai 3 culori pentru ciocolată, vei avea nevoie de 72.000 euro doar pentru asta.
Dacă ai nevoie de o masă de inox, și îți trebuie și frig pe ea, te mai costă încă 5-6.000 de euro”, adaugă ea.
Carmela Dragomir atrage atenția că există un detaliu pe care românii nu trebuie să-l scape din vedere, atunci când se gândesc să-și deschidă un laborator de ciocolaterie: locația trebuie să arate „instagramabil”. Antreprenoarea punctează că persoanele interesate au nevoie de cel puțin 50.000 de euro pentru un spațiu frumos.
„Lumea vine, își face poze, totul trebuie să arate bine.
Nu mai poți să faci o locație cu 10.000 de euro, ai nevoie de cel puțin 50.000 pentru a avea un spațiu cu adevărat frumos și instagramabil”, spune românca.
Antreprenoarea le recomandă românilor interesați să dețină o ciocolaterie să se concentreze pe business, nu pe profit. Românca spune că primul an în acest domeniu se concentrează în totalitate pe investițiile necesare.
„Sfatul meu pentru oricine intră într-un business cu ciocolată este să se concentreze pe business, nu pe profit, pentru că în primul an ai de investit foarte mult, în toate lucrurile care te vor ajuta să ai vânzări.
Totuși, un business cu ciocolată poate fi foarte profitabil: cred că în al treilea an ai deja șanse să îți recuperezi investiția”, crede Carmela Dragomir.
Citește și: Povestea lui Adrian, un tânăr antreprenor care are o afacere de succes. Totul a început cu un cireș amar