Se cunoaște faptul că, românii care au contracte de energie cu Hidroelectrica primesc facturi cu întârzieri, care pot ajunge chiar până la 6 luni, a informat wall-street.ro.
Compania a intrat pe piața de furnizare încă din 2021, iar anul acesta a ajuns să dețină jumătate de milion de clienți. Din cauza unui nou sistem de facturare ce a fost implementat anul trecut în decembrie, mai bine din jumătate din clienți nu și-au mai primit facturile, pe care încă le așteaptă.
Bogdan Badea, directorul general Hidroelectrica, a vorbit despre întârzierile facturilor în cadrul unei conferințe dedicată IPO-ului companiei de energie. Acesta a promis că situația creată se va rezolva curând, iar lucrurile vor ajunge pe „un făgaș normal”.
„În ceea ce privește facturile pe care clienții le așteaptă, probabil în 1-2 luni lucrurile vor intra pe un făgaș normal. Foarte curând vom ajunge cu facturile la zi. Doar săptămâna aceasta am trimis peste 1 milion de facturi către clienți”, precizează Bogdan Badea, directorul general al Hidroelectrica.
Pentru a liniști clienții care au probleme cu facturile, trebuie să știe că acestea nu trebuie plătite imediat la primire. Hidroelectrica a abordat un nou regulament de furnizare, prin care „când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, potrivit fostului vicepreședinte ANRE, Zoltan Nagy-Bege.
Mai concret, furnizorul are obligația să eșaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare.
De asemenea, trecerea la noul format unic, simplificat al facturilor de energie, de la 1 aprilie 2023, are un impact major asupra furnizorilor. „Anexa 2 duce la creșterea facturii de la 3-4 pagini la 6 până la 8 pagini”, potrivit lui Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România.
„În această anexă sunt și câteva obligații ale furnizorului de a atașa la factură câteva «OZN-uri» care și nouă ne sunt greu de de înțeles. De exemplu, «date detaliate în funcție de ora utilizării pentru orice zi, săptămână, lună și an». Vă dați seama ce volum de date ar fi acolo. Sunt curios cum o să le gestionați pe factură, mai ales în cazul consumatorilor care primesc factura în format hârtie.”
Alte articole: Toți românii trebuie să știe asta! Cum poți deveni acționar la Hidroelectrica cu doar 5.600 de lei