Toți cei care stau la bloc, indiferent că este vorba despre o singură clădire sau un complex rezidențial mai amplu, știu că gestionarea plățile pentru fondul de reparații și a alte cheltuieli comune reprezintă o parte crucială a traiului în comun. Aceste cheltuieli sunt esențiale pentru menținerea infrastructurii comune, precum și pentru acoperirea costurilor de reparații și întreținere a clădirii și a facilităților asociate, arată Capital.
Cheltuielile de întreținere sunt alcătuite din contribuțiile calculate pe baza numărului de persoane și a suprafeței utilă a fiecărui apartament, cunoscute și sub denumirea de cote-părți de proprietate. În momentul emiterii facturilor, prima prioritate este acoperirea datoriilor către asociație. Acest lucru asigură funcționarea continuă a serviciilor și întreținerea adecvată a facilităților comune în cadrul comunității rezidențiale.
După cum arată articolul 36, alineatul 1 din HG 400, în cazul apartamentelor în care are loc o activitate comercială trebuie luată în calcul o excepție, asta înseamnă că „administratorul este obligat ca înainte de defalcarea pe persoane și apartamente a sumelor adunate din facturi să scadă din acestea cheltuielile convenite de adunarea generala a locatarilor cu proprietarii spațiilor comerciale. Apoi, sumele ramase se împart pe număr de persoane sau cotă parte de proprietate”.
Te-ar putea interesa și: Apartamentele din București, mai scumpe cu 30%. Gabriela Firea: Tinerii întâmpină „reale dificultăţi” în a-şi achiziţiona o locuinţă
Fondul de reparații este o parte importantă a cheltuielilor de întreținere pentru proprietarii de apartamente, având rolul de a asigura resursele necesare pentru intervenții și reparații la nivelul clădirii și infrastructurii comune. Costurile acoperite de fondul de reparații includ:
Cei care sunt proprietari de apartamente trebuie să mai știe că trebuie să mai există o serie de cheltuieli incluse în întreținere pe care trebuie să le suporte, mai exact cele pentru întreținerea și reparația bunurilor de uz comun: