În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat 145 de milioane de tranzacții cu Revolut. Totodată, volumul total al plăților realizate s-a majorat cu 68.1% în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2023. Utilizatorii români au lăsat peste 718 milioane de lei în baruri, cafenele și restaurante, informează wall-street.ro.
Principala categorie în care românii investesc mulți bani este divertismentul, unde suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut la 20% de la 17%. Shopping-ul este pe locul al doilea, în timp ce cheltuielile cu alimentele și produsele de larg consum au ajuns la 15%.
Mai mult decât atât, plățile pentru transport și utilități au stagnat la nivelul semestrului I din 2022. 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare, 14% pentru divertisment, 13% în restaurante, baruri, cafenele, 12% la shopping (mărfuri nealimentare) și tot atât pentru călătorii și turism.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ce cumpără românii de pe eMAG. Lista produselor pentru care oamenii au cheltuit, în medie, 259 lei pe lună
„Revolut continuă să se impună ca prima opțiune de plată, sigură și ușor de utilizat, pentru milioane de clienți din România. Fie că folosesc Revolut pentru cumpărături online sau pentru plăți în supermarketuri și în benzinării, fie că apelează la funcții precum «împarte nota de plată» sau analiza cheltuielilor, clienții preferă Revolut atât pentru achiziții uzuale, cât și pentru plăți recurente, abonamente la utilități sau transport sau plăți în timpul călătoriilor în țară sau străinătate.
Un client Revolut din România realizează 19 plăți cu cardul, în medie pe lună, un motiv în plus să ducem mai departe cu încredere viziunea noastră de a fi prima opțiune pentru clienții români când este vorba de produse financiare și de lifestyle. Simplitatea, flexibilitatea și experiența de calitate s-au dovedit a fi cele mai eficiente metode de educație financiară și rămân promisiunea noastră către clienții noștri”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, România și Italia.
În primele 6 luni din 2023, românii au cheltuit, în medie, 1.121 de lei pentru divertisment, 441 de lei pentru turism, 490 de lei pentru shopping, 371 de lei pentru produsele achiziționate din magazine, 359 de lei în restaurante, cafenele, baruri și pentru servicii de catering, 348 de lei pentru transport. Se pare că cel mai mic buget merge către sănătate, igienă personală și cosmetice (289 lei).
În ceea ce privește bugetul individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli este înregistrată pentru divertisment (+20%), urmată de cheltuielile cu serviciile (+15%) și cheltuielile cu produsele alimentare (+11%). Un client Revolut a alocat o sumă lunară de 1.700 de lei pentru achiziția de produse și servicii în perioada de referință, 1 ianuarie – 30 iunie 2023.