Cea mai mare reţea de distribuţie de combustibil de pe teritoriul României aparţine companiei OMV Petrom, acesta fiind şi unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din ţara noastră salariile pornind de la 1.900 de lei, iar media remuneraţiilor fiind de aproximativ 3.000 de lei.
Salariul este considerabil mai mare în cazul şoferilor de pe cisternele de transport de combustibil, acestea pornind de la 5.000 de lei, la care se adaugă bonuri de masă, totalul net putând ajunge şi la 7.000 de lei.
Pentru cei atraşi de salariul atractiv, trebuie precizat că un şofer de cisternă pentru transport de combustibil trebuie să îndeplinească mai multe condiţii speciale, prevăzute de lege.
Soferul unui vehicul de tip cisterna trebuie sa aiba cel putin 21 de ani, sa detina permis de conducere aferent categoriei si certificat ADR, sa fi promovat un curs de specialitate privind transportul cisternelor. Totodata, soferul trebuie sa efectueze examinarile medicale si psihologice de baza si sa nu fie condamnat pentru o infractiune savarsita cu intentie, scrie Soferidinromania.ro.
Soferii de cisterna au mai multe indatoriri, nu doar de a transporta combustibilul de la o locatie la alta. Una dintre obligatiile soferului este de a verifica daca combustibilii destinati transportului sunt autorizati in conformitate cu ADR. Apoi, este obligatia acestuia de a verifica documentatia, daca cisterna are inspectia la zi si daca este echipata cu echipamentele si marcajele necesare, ca unitatea nu este supraincarcata si ca rezervorul nu are defecte ce ar putea pune transportul in pericol.
Potrivit trans.info, transportul de motorina are inca cea mai mare pondere din totalul transporturilor de combustibili la nivel european – aproximativ 50%. Benzina reprezinta aproape un sfert, iar gazul lichefiat – aproximativ 15%.