a demarat emiterea facturilor către populație în luna iunie a anului 2023, reușind astfel să își actualizeze întârzierea care s-a datorat unor ajustări sofisticate ale sistemului informatic, adaptate noilor reglementări legislative. Procesul de expediere a facturilor către clienții celei mai mari companii de stat în domeniul energiei a fost gradual, astfel încât, după implementarea ajustărilor software, în luna iunie au fost trimise facturi pentru consumurile din ianuarie, februarie și martie 2023, cu un decalaj de câteva zile între ele.
Citește și: Informație pentru sute de mii de clienți Hidroelectrica. Compania a făcut un anunț important despre facturi
În perioada iulie, facturile pentru consumul din aprilie 2023 au început să fie distribuite către consumatori. În prima parte a lunii august, au fost emise facturile pentru consumul din mai 2023, iar în prezent încep să fie livrate facturile corespunzătoare consumului din iunie.
„Facturile Hidroelectrica pe luna iunie 2023 au început să fie emise din noaptea de joi spre vineri şi vor ajunge la clienţii companiei. În plus, toţi clienţii care spun că nu au primit factura la zi sau ultimele 2-3 facturi trebuie să ştie că acestea vor fi emise şi vor ajunge la ei. Specialiștii Hidroelectrica lucrează la rezolvarea cauzelor care au produs aceste întârzieri. Foarte curând vom ajunge cu plata la zi a facturilor la energie”, a precizat consilierul președintelui directoratului Hidroelectrica, Bogdan Buciu, vineri, pentru Antena3.ro.
În ceea ce privește plata în rate a facturilor, compania a anunțat cu câteva luni în urmă că dacă suma de plată este prea mare, clienţii pot să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere.
Instrucțiunile pentru depunerea cererii sunt următoarele: aceasta poate fi expediată la adresa de email [email protected] sau depusă fizic la locațiile sucursalelor Hidroelectrica, precum și la sediul central al companiei. Plata urmează să fie efectuată în cel mult șase tranșe lunare.
În prezent, Compania deserveste peste 500.000 de clienți. Facturile emise de Hidroelectrica pot fi achitate într-un interval generos de timp, de 45 de zile pentru clienții casnici și 30 de zile pentru consumatorii non-casnici, perioade în care nu se vor aplica penalități. Procedura de eșalonare poate fi solicitată online, prin completarea unui formular standard, sau direct la adresele sediilor sucursalelor. Hidroelectrica ocupă locul trei în clasamentul furnizorilor de energie electrică din România.