Ce se întâmplă cu facturile românilor! La scurt timp după ajustările de soft facturile Hidroelectrica au început să curgă una după alta. Astfel, în luna iunie au fost emise facturile pentru ianuarie, februarie şi martie 2023, la câteva zile distanţă unele de celelalte.
Citește și Hidroelectrica, anunț pentru români. Se întâmplă începând cu 24 iulie
Mai mult, facturile Hidroelectrica pe luna aprilie 2023, au început să vină în urmă cu patru zile, iar acum, în noaptea de vineri spre sâmbătă vor fi emise facturile Hidroelectrica pe luna mai 2023.
„Facturile Hidroelectrica pe luna mai 2023 vor începe să fie emise din noaptea de vineri spre sâmbătă şi vor ajunge la clienţii companiei”, a precizat consilierul președintelui directoratului Hidroelectrica, Bogdan Buciu, la Antena3CNN.
Cât despre plata în rate a facturilor, Hidroelectrica a anunțat în urmă cu câteva luni că dacă suma de plată este prea mare, clienţii pot să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere.
Cererea trebuie trimisă la adresa de mail [email protected] sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central. Plata va fi făcută în maximum şase rate lunare.
În prezent, compania Hidroelectrica are peste 500.000 de clienţi.
Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră.
Bogdan Badea, președintele Consiliului Director al Hidroelectrica, a venit cu un anunț important pentru clienți. Iată ce se va întâmpla cu prețurile la energie.
Toți clienții Hidroelectrica trebuie să știe asta! Bogdan Badea, președintele Consiliului Director, a venit cu un anunț important, informează bugetul.ro.
Bogdan Badea a fost întrebat despre prețurile de la Hidroelectrica. Concret, reprezentantul a fost întrebat dacă românii trebuie să se aștepte la costuri mai mari în viitorul apropiat. El a spus că, de la 1 ianuarie 2023, odată cu noul cadru de reglementare intrat în vigoare, piața energiei s-a mai calmat. Badea precizează că există ani secetoși, așa cum a fost 2022, dar mai mult decât atât, compania a învățat cum să gestioneze situațiile, în așa fel încât profitabilitatea Hidroelectrica să nu fie afectată, și în același timp, contractele clienților să fie onorate.
„Odată cu noul cadru de reglementare intrat în vigoare de la 1 ianuarie, piaţa de energie s-a calmat. Am avut, în perioada anterioară, preţuri ale energiei mult sub preţurile cu care am fost obişnuiţi în ultimul an. E o situaţie naturală, în general în al doilea trimestru preţurile la energie sunt scăzute datorită hidraulicităţii pe care ar trebui să o avem în mod normal.
Anul trecut nu s-a întâmplat asta, dar s-a întâmplat anul ăsta. Şi în viaţa companiei există o anumită ciclicitate din punct de vedere al resurselor hidro. Sunt ani secetoşi, cum a fost anul trecut, ani medii sau ani cu precipitaţii excedentare.
Este un ciclu pe care am învăţat să îl gestionăm, astfel încât să nu afectăm nici profitabilitatea companiei, dar nici să fim în situaţia de a nu ne onora contractele. Hidroelectrica dispune de o capacitate importantă de stocare a apei în marile lacuri, care se poate duce la 3 terrawaţi oră, astfel încât în momentele de secetă să folosim această resursă pentru a furniza energia electrică necesară tuturor”, declară Bogdan Badea pentru dcnews.ro.
În continuare, el a afirmat că a existat o migrație deosebită de clienți noi către Hidroelectrica, tocmai datorită prețurilor atractive.
„Pentru că făceaţi referire la piaţa de furnizare, acolo lucrurile anul trecut au fost extrem de complicate pentru noi. A fost o migraţie masivă de clienţi către noi, datorită preţurilor atractive.
Am considerat că e normal să apropiem preţurile pe care Hidroelectrica le oferă consumatorilor finali de preţurile cu care eram obişnuiţi să vindem pe piaţa en-gross. Am constatat din păcate că acestea erau multiplicate de câteva ori ca valoare până să ajungă în casa fiecăruia dintre noi”, declară el.
Badea a precizat că a semnalat la ANRE de mai multe ori că anumite companii au vândut energie la prețuri competitive. El consideră că tocmai acest lucru a dus la criza de anul trecut, pe care a confruntat-o domeniul.
„Noi energia o vindem către orice operator care are licenţă de furnizare. Au fost multe fenomene care au influenţat piaţa de energie, de la companii care au vândut energie la preţuri competitive către clienţii finali fără să o fi achiziţionat în prealabil, şi cred că aceasta a fost cea mai mare problemă care a generat criza de anul trecut, peste care s-a suprapus şi criza regională.
Am atras atenţia de nenumărate ori ANRE asupra acestei chestiuni, pentru că e important când obţii o licenţă de furnizor să ai şi marfa. Nu de puţine ori cei care ofertează pe piaţa de energie nu au marfa, şi se bazează pe achiziţii din piaţa pentru ziua următoare, care e volatilă, şi acolo s-au înregistrat cele mai mari preţuri”, afirmă reprezentantul.
În cele din urmă, Badea a precizat că românii nu trebuie să-și facă griji că Hidroelectrica ar rămâne fără energie. Responsabilul spune că societatea nu întâmpină nicio dificultate din acest punct de vedere, ba mai mult, este 100% verde.
„Ori, dacă venim la dvs şi spunem că vă dăm energie cu 400 lei MW/h, sau 0,4 lei kW/h, şi pe piaţă este, să spunem, 0,8 lei, 1,3 lei, nu putem face asta la infinit. Cam asta s-a întâmplat. Anumiţi operatori şi-au declarat insolvenţa, alţii au găsit soluţii prin diverse reglementări de a acoperi aceste decalaje.
Dar ce e important este că Hidroelectrica produce această energie, o avem, şi pe lângă preţul pe care îl ofertăm, avem şi energia. Nu punem consumatorii în situaţia de a fi trimişi la furnizorul de ultimă instanţă unde valorile sunt mult mai mari.
Nu trebuie să îşi facă nimeni probleme că nu avem energie, ba mai mult e 100% verde. Acest lucru e important şi pentru consumatorii casnici, dar e extrem de important pentru consumatorii non-casnici, industriali, companii care au politici de sustenabilitate pe care trebuie să le respecte”, a declarat Bogdan Badea pentru dcnews.ro.