Sebastian Burduja aduce vești bune pentru români. Ministrul Energiei informează că măsurile compensatorii pentru energie nu dispar, relatează antena3.ro.
Sebastian Burduja îi asigură pe români că măsurile compensatorii pe energie nu dispar. Guvernul a anunțat că măsurile compensatorii se mențin până anul viitor, iar astfel, oamenii vor fi ajutați să-și plătească facturile. Din acest punct de vedere, ministrul Energiei a explicat că inclusiv Comisia Europeană are deschiderea de a le permite statelor membre să prelungească schema de compensare-plafonare.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei. Ce pot face consumatorii care au primit facturile cu întârziere?
„Prețurile la consumator noi le dorim cât mai stabile și ar fi imprudent în acest moment să încercăm să reducem artificial prețurile la factură pentru că este o piață într-o evoluție continuă. Sunt toate șansele să avem cel puțin o prelungire până în primăvara anului viitor.
Comisia Europeană are toată deschiderea sa permită statelor membre prelungirea schemei de compensare-plafonare până anul viitor tocmai pentru că vorbim de o piață încă impredictibilă”, explică Sebastian Burduja.
István-Loránt Antal, președinte al Comisiei pentru Energie din Senatul României, a explicat că prețul plafonat a fost redus. El a menționat că piața este urmărită cu atenție și că statul român vine cu reacții clare.
„S-a făcut referire că deja s-a redus prețul plafonat, 1,3 lei la 0,90, deci este un semnal foarte clar ca urmărim cu foarte mare atenție piața energiei și venim cu reacții foarte clare. Știm ca OUG 153 prin care s-a creat mecanismul centralizat de achiziție a energiei electrice este o măsură unică”, spune István-Loránt Antal.
În același timp, compania Hidroelectrica anunță măsuri în beneficiul consumatorilor. Concret, reprezentanții au informat că lucrează astfel încât, de acum încolo, facturile clienților să fie emise la timp.
„Din punct de vedere al soluțiilor informatice ele sunt implementate și acum e o chestiune care ține de gradul de suportabilitate pentru că nu vrem să punem o presiune pe clienți”, spune Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica.
„Probabil că în două luni de zile lucrurile vor fi așezate în ordine și sigur că această perioadă de stabilitate, și vreau să subliniez acest lucru, stabilitate legislativă, ne-a permis să așezăm începând cu 1 ianuarie partea de implementări soft-uri pentru că anul trecut a fost un calvar să implementezi 17 modificări legislative”, adaugă el.
Citește și despre: Avalanșa facturilor Hidroelectrica. Peste un milion de facturi întârziate au fost emise și îi îngroapă pe clienți „Acum nu se mai opresc, mi-au venit 3 săptămâna asta”