În cazul în care ai avut vreodată o experiență neplăcută și din greșeală ai spart sau deteriorat un produs de pe rafturile din supermarketuri precum Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan sau oricare altul, trebuie să ții cont de faptul că, în funcție de politica fiecărui retail în parte, dar și în funcție de circumstanțele în care s-a ajuns în această situație, consecințele pot să difere foarte mult. Iată ce trebuie să faci în cazul unui astfel de accident, conform Cancan.ro.
Oricine se poate confrunta cu o astfel de problemă. Poate fi din neatenție sau se poate întâmpla în cazul în care comerciantul nu a respectat securitatea produselor așa cum prevede legea. În cazul celei de-a doua variante, întreaga vină nu poate fi atribuită clientului. Prin urmare, iată ce trebuie să ai în vedere dacă treci printr-un asemenea moment.
Legea spune că raioanele cu produse fragile trebuie să aibă o măsură de protecție suplimentară față de celelalte secțiuni, tocmai pentru prevenirea accidentelor. De asemenea, în legea care face referire la amplasarea mărfurilor pe raft este menționată distanța dintre rafturi – aceasta trebuie să fie de cel puțin 1,4 metri – reguli care intră în responsabilitatea atribuită comerciantului.
Ai mai putea citi: Nu o să-ți vină să crezi ce a găsit o româncă într-o pâine dintr-un supermarket! „Este o mizerie…”
Cu cât supermarketul este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi trebuie să fie și ea mai mare. Așadar, comerciantul este obligat să facă toate demersurile necesare pentru protejarea produselor și asigurarea la raft.
1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
-2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².
De exemplu, la raionul de băuturi, iată ce trebuie să facă un client dacă a atins o sticlă, iar aceasta a căzut și s-a spart. Este necesar ca raionul cu băuturi să fie dotat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Așadar, primul pas spre soluționarea problemei este să informezi personalul magazinului. Dacă acel raion nu dispune de această măsură de siguranță a mărfurilor, clientul care a produs pagubele este scutit de orice responsabilitate, adică nu mai trebuie să plătească produsele sparte.
În situația în care nu ai reușit să ajungi la o înțelegere cu lucrătorii din acel supermarket, recoomandat este să soliciți cartea de reclamații și să detaliezi acolo cum s-a petrecut accidentul. Dacă acele produse erau asigurate cu o bară de protecție și dacă incidentul s-a produs exclusiv din vina clientului, abia în acel moment cumpărătorul poate fi tras la răspundere.