Va exista plafonare a adaosurilor la produsele românești? Premierul Marcel Ciolacu este de părere că guvernul „nu trebuie să impună” eventuale plafonări la preţurile alimentelor româneşti, în ciuda faptului că doreşte protejarea acestora, conform Digi24.
Declarațiile lui au apărut în contextul în care reprezentanţii comercianţilor au solicitat un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti. Pe de altă parte, micii producători au reclamat comportamentul catalogat drept „abuziv” al unora dintre cei mai importanți retaileri.
„Aceste lucruri, discuţii se poartă instituţional. E aici domnul ministru al Agriculturii, un ministru al Economiei. Dacă se va lua o astfel de măsură (plafonarea prețurilor la produsele românești – n.r.), categoric o vom lua cu toţii la masă. (…) Normal că vreau să protejez producătorii români.
Cât timp avem o abordare corectă şi nu încercăm să omorâm producătorii români prin diverse artificii, toată lumea este mulţumită, dar întotdeauna guvernul trebuie să aibă discuţii, pentru că de aceea ne-aţi ales.
Nici guvernul nu trebuie să impună. Aţi văzut că au fost discuţii că impunem la producători… ce am făcut cu alimentele de bază a fost un lucru corect, ne-a demonstrat şi scăderea inflaţiei şi a avut o adresabilitate a unei părţi din populaţie.
Ai mai putea citi: Proiectul anului 2024. Guvernul vrea să ieftinească toate produsele românești. Când vom vedea schimbările la raft
Guvernul trebuie, prin miniştrii de resort sau direct primul ministru, prin cancelarie, să aibă astfel de discuţii cu retailerii, să funcţionăm mai bine. Ce nu funcţionează cu aruncatul produselor din… mă rog”, a declarat Marcel Ciolacu miercuri, în judeţul Prahova, făcând referire la eventualitatea extinderii plafonării adaosurilor pentru produsele româneşti.
Premierul a intervenit cu noi afirmații despre acest subiect, în contextul în care Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au declarat public faptul că, din punctul lor de vedere, este mare nevoie de un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti, pentru a înţelege exact implicaţiile în funcţionarea pieţei agroalimentare din România.
„În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază că în contextul în care ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare – mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care sa privească toate produsele româneşti – devine critică necesitatea unui studiu de impact”, au transmis asociaţiile într-un comunicat publicat marţi.
Vezi mai multe știri: Povestea româncei care a ajuns patroana unui magazin cu produse românești din Spania. Ana Maria a plecat în străinatate ca îngrijitoare