Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a precizat ce pași ar fi de urmat pentru a nu cădea victime ale atacurilor cibernetice.
„Ofertele legitime de angajare nu vin prin mesaje simple de la persoane străine și necesită un proces de recrutare mai complex și mai îndelungat decât o simplă conversație pe platforme de mesagerie. Evitați furnizarea de date sensibile – date personale, date de autentificare sau date financiar-bancare – în cazul în care vă sunt solicitate explicit prin astfel de mesaje nesolicitate”, arată reprezentanții DNSC.
Specialiștii DNSC au spus că, dacă o ofertă pare prea bună să fie adevărată, e necesar să o verificați pe canalele oficiale de comunicare ale respectivei companii.
„De cele mai multe ori atacatorii se folosesc de imaginea unor branduri cu reputație pentru a păcăli utilizatorii, astfel că trebuie să fiți atenți la domeniul site-ului vizitat. Fiți răbdători și vigilenți atunci când întâlniți astfel de și analizați cu atenție detaliile, în special textul. Lipsa diacriticelor ar fi un prim indiciu. În plus, de cele mai multe ori, atacatorii vor folosi instrumente de traducere automată a textului din limba lor nativă, astfel că veți identifica lesne greșeli gramaticale, de sintaxă sau de exprimare, pentru că acel text nu este adaptat la rigorile limbii”, au spus specialiștii DNSC.
Cei care au oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media trebuie să ia imediat legătura cu banca pentru blocarea cardului și monitorizarea tranzacțiilor din cont. Cei care au suferit pagube trebuie să depună o plângere la Poliția Română și să notifice Directoratul la 1911.