Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a informat românii care au probleme cu zborurile Wizz Air că pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România, informează economedia.ro. Compania aeriană nu poate fi sancționată de către autoritățile din țară, tocmai pentru că nu există o reprezentanță a firmei în România.
Românii care au întâmpinat probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizare pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România (eccromania.ro). Autoritățile române nu pot sancționa compania aeriană și nu pot lua foarte multe măsuri, tocmai pentru că aceasta nu are o reprezentanță în țara noastră.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Inedit. Guvernul României ar putea avea un fond de garantare a biletelor de avion pentru zborurile anulate
„MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului.
Ministerul Turismului a menționat că Protecția Consumatorului nu poate interveni și nu poate aplica amenzi în acest caz. Wizz Air nu are reprezentanță în România. Instituția a transmis că românii pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când întâmpină probleme cu un produs sau serviciu dintr-un alt stat european, dacă vor să cunoască drepturile pe care le au în timpul unor călătorii în alt stat european sau dacă vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea identificării unei soluții.
„Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:
- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european;
- vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei”, a informat Ministerul Turismului.
Recent, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a discutat cu Didier Reynders, comisarul european pentru justiție, despre cursele aeriene ale Wizz Air care au avut întârzieri sau care au fost anulate în ultima perioadă. De altfel, s-a discutat despre inițierea unui mecanism de informare rapidă între instituțiile responsabile de protecție a consumatorilor și Comisia Europeană, astfel încât cetățenii să aibă răspunsuri urgente la problemele care îi afectează.
Citește și despre următorul subiect: Alertă din partea ministerului de Externe. Piloții Ryanair intră în grevă. Zborurile dintr-o țară UE vor fi sigur afectate