- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cea mai așteptată autostradă din România va fi gata mai rapid decât se credea. Marcel Ciolacu anunță stadiul lucrărilor pe A7

24 Oct, 15:24 • Bumbeneci Diana
Autostrada Moldovei A7 este unul dintre cele mai așteptate proiecte din România. Drumul de mare viteză va fi gata mult mai rapid față de cât credeau românii.
Cea mai așteptată autostradă din România va fi gata mai rapid decât se credea. Marcel Ciolacu anunță stadiul lucrărilor pe A7

Premierul Marcel Ciolacu are vești noi pentru milioanele de români care abia așteaptă să circule pe A7. Șeful executivului anunță că din 2025 moldovenii vor putea merge la Suceava pe Autostrada Moldovei. Demersurile pentru legarea Sucevei la A7 au fost deja făcute.

A7 va fi gata mai rapid decât așteptau românii

„Am o groază de proiecte cu domnul Șoldan. M-a luat și domnul primar m-a scos la careu.  În acest moment s-a dat drumul la licitație cu extindere de la A7. În viitor dacă merge în același ritm cum merge A7 s-ar putea să aveți surprize plăcute. La A8 s-au  mișcat lucrurile bine”, a spus Ciolacu, în cursul zilei de joi.

Autostrada A 7 Ploiești – Siret este propusă pe traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret.

Citește și: Sorin Grindeanu anunță stadiul lucrărilor pe A7. Zeci de kilometri, gata să fie dați în circulație până la finele anului

Autostrada Moldovei A7
Autostrada Moldovei A7

Mobilizare istorică în infrastructura din România. A7 bate record după record

Românii se luptă, de mai bine de 30 de ani, cu lipsa autostrăzilor. Ritmul lent în care s-a lucrat la marile proiecte de infrastructură i-a făcut pe șoferi să își piardă speranța că vor primi, într-un final, drumurile promise. În ultimii ani situația a căpătat o altă direcție, iar acum s-a atins o bornă istorică pe una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, Autostrada Moldovei A7: se lucrează concomitent pe toate cele 13 tronsoane ale acestei autostrăzi între Ploiești și Pașcani. Cu o lungime totală de 320 de kilometri, Autostrada Moldovei va lega regiunile istorice ale României, Moldova de Muntenia.

Stadiul actual pe fiecare dintre loturi:

Autostrada A7 Ploiești – Buzău

  • Lotul 1 Ploiești – Mizil, cu o lungime de 21 de km, construit de Pizzarotti – Retter, este la stadiu fizic de 72%, cu termen de finalizare luna octombrie 2024.
  • Lotul 2 Mizil – Pietroasele, construit de Coni Trace, este la 77,5% execuție. Și acest lot cu o lungime de 28 de km trebuie finalizat în octombrie 2024.
  • Lotul 3, Pietroasele / Spătaru – Buzău, construit de Asocierea Nurol-Makyol, este la un stadiu fizic de 7,5%. Antreprenorul a decopertat drumul pe toată lungimea și a început să lucreze la structuri. Termenul pentru finalizarea lotului cu o lungime de 14 km este noiembrie 2025.

Autostrada A7 Buzău – Focșani

  • Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, plus drum de legătură DN2, pe care lucrează constructorul băcăuan UMB, este la stadiul fizic de 45%. Contractul conține 4,6 km de autostradă și aproximativ 8 km de drum de legătură. Termenul de finalizare este luna august a acestui an.
  • Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, cu o lungime de 30,8 kilometri, este construit tot de UMB. Stadiul fizic la este de 44%, dar realitatea din teren arată că s-a turnat deja un prim strat de asfalt pe o mare parte a acestui lot.
  • Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, cu o lungime de 36,1 km, este tot „în curtea” UMB. Stadiul fizic este de 40%, de asemenea, conform asociației Moldova vrea autostradă, mult sub realitatea din teren, care arată că s-a turnat și aici aproape peste tot un prim strat de asfalt. Termenul contractual este în trimestrul 2 al lui 2025.
  • Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cunoscut drept „cocoașa Focșani”, este construit tot de UMB și are 10,9 km de autostradă, la care se adaugă alți câțiva km de drum de legătură cu DN2 și DN2D. Stadiul fizic, mult depașit de realitatea din teren, este de 45%, cu termen de finalizare în trimestrul III al acestui an.

Autostrada A7 Focșani – Bacău

  • Lotul 1 Focșani – Domnești-Târg, de 35,6 km, construit de UMB, este la execuție fizică de 22%, cu termen de finalizare trimestrul III 2025, dar cu o mobilizare mai slabă decât în sudul municipiului Focșani.
  • Lotul 2 Domnești-Târg – Răcăciuni este construit tot de UMB și este la un stadiu fizic de 20%, cu termen de finalizare noiembrie 2025. Lotul de 38,7 km pare că se îndreaptă spre direcția cu deschidere parțială pentru o ocolire a Adjudului, cu un progres mai slab mai la nord.
  • Lotul 3 Răcăciuni – Municipiul Bacău, cu o lungime de 21,5 km, este la stadiu fizic de numai 11% și pare printre ultimele ca prioritate pentru UMB, deși și aici termenul de finalizare este tot noiembrie 2025.

Autostrada A7 Bacău – Pașcani

  • Lotul 1 Săucești – Trifești cu o lungime de 30,3 km este la o execuție de 13%, UMB având termen estimat trimestrul IV 2025. Și aici sunt lucrări în stadiu incipient abia.
  • Lotul 2 Trifești – Gherăești/Mircești cu o lungime de 19 km construit de UMB are un progres sub 10, dar lucrările arată mai bine decât loturile din sudul Bacăului, și aici termenul fiind trim IV 2025.
  • Lotul 3 Mircești – Pașcani cu lungime de 28 km are un progres de 12%, iar UMB are termen trimestrul IV 2025.

Ai mai putea citi: Vestea momentului despre cea mai așteptată autostradă din România. Ciolacu și Grindeanu anunță când se va circula pe A7

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult