În ultima perioadă, românii au ales să mănânce în oraș, mai ales în locurile în care se vând produse de tip fast-food. În acest sens, această piață a fast-food-ului a cunoscut o înflorire incredibilă în țara noastră, marile lanțuri de restaurante bucurându-se de un succes fulminant. Datele statistice stau drept dovadă pentru acest fenomen.
Anual, românii cheltuiesc în restaurante nu mai puţin de 20 de miliarde de lei. Din această sumă, aproximativ 5 miliarde de lei ajung în localurile de tip fast-food. Aceste cifre se datorează faptului că românilor le place să mănânce tot felul de preparate de tip fast-food, printre care se numără burgerii, puiul prăjit sau shaorma.
„Am deschis 6 restaurante în București. Anul acesta am trecut la următorul pas, am început să deschidem și în afara Bucureștiului, în Pitești, Craiova. Vânzările noastre cresc de la an la an, între 5 și 8%”, a declarat Raluca Ciucă, marketing manager la o companie de fast-food.
Citește și: Bătaie pe Fast Food în România. Românii consumă 22.000 de burgeri zilnic și anual 8 milioane
Succesul tot mai mare al restaurantelor de tip fast-food în țara noastră a fost analizat și de experții în economie, care au încercat să găsească explicațiile pentru acest fenomen. Potrivit acestora, prețul este decisiv pentru români atunci când aleg să ia masa în oraș. Astfel, cum prețurile din localurile de tip fast-food sunt mai mici decât în alte restaurante, succesul acestora este aproape garantat.
„Industria fast-food din România a crescut spectaculos în ultimii ani și s-a diversificat foarte mult. De la hotdogi și hamburgeri, s-a ajuns la caserole cu tot felul de produse culinare, disponibile într-un timp foarte scurt, cu livrare, sau cu ridicare din restaurantele de acest tip care s-au înmulțit exponențial”, a declarat Adrian Negrescu, analist economic.
În momentul în care, în venitul românilor, cea mai mare parte a banilor este direcţionată pentru nevoi primare, cu siguranţă o soluţie începe să fie această zonă a fast food-ului”, a explicat Cristian Păun, profesor de economie.
În afara celebrelor lanțuri de restaurante fast-food, pe piață au apărut și branduri românești, care se bucură și ele de mare succes.
„Înregistrăm în jur de 5.000 de clienţi în fiecare zi, atât în zona de offline, cât şi pe zona de online, pe platformele de delivery. Am înregistrat o creştere de 26% faţă de anul trecut, iar anul acesta preconizăm o dublare a acestei cifre”, a spus Andreia Bruss, e-commerce Manager.
Citește și: Românii primesc vouchere în august. Ministrul Finanțelor anunță data la care vor fi încărcate cardurile