Claire Hughes Johnson s-a ocupat timp de un deceniu de interviurile de angajare la Google. În cadrul companiei, Johnson a supervizat proiecte pentru Gmail, Google Apps și operațiuni pentru clienți. În tot acest timp, a organizat sute de interviuri de angajare. Viitorii angajaţi erau selectaţi numai dintre cei care aveau o calitate anume – autocunoaşterea. Claire spune că aceasta este o calitate pe care foarte puțini oameni o au, potrivit CNBC.
Cea mai importantă calitate pe care trebuie s-o ai ca să lucrezi la Google
Dacă experienţa şi priceperea vin odată cu trecerea timpului, autocunoaşterea este o calitate care nu se formează atât de uşor. Atunci când cineva atinge un nivel ridicat de autocunoaștere este mai motivat să învețe, având o abordare sinceră asupra muncii. În plus, tot autocunoaşterea îl ajută să comunice mai eficient cu colegii.
Cercetările arată că doar 10-15% dintre candidaţii care se prezintă la un interviu au un nivel înalt de autocunoaştere.
Cum poate fi depistată autocunoașterea
Expertul Google povesteşte că, atunci când intervieva un candidat, urmărea în răspunsurile lui de câte ori repeta pronumele „eu” si „noi”: prea mulți „eu” reprezintă un indiciu al egoismului, ceea ce îi spunea expertului că acei candidaţi nu ar fi avut o colaborare foarte bună cu restul colegilor; în schimb, prea mulți „noi” sunt un indiciu al rolului pe care acel candidat l-ar putea juca într-o situație anume. Trebuie să existe un echilibru, spune ea.
De obicei, Claire află ceva important când îi întreabă pe candidați despre rolul lor exact într-o anumită situaţie care s-a finalizat cu succes.
„Un răspuns potrivit ar fi: ‘A fost ideea mea, dar e meritul întregii echipe’”, explică expertul.
Totodată, Johnson le cere candidaţilor să spună cum cred că i-ar descrie colegii.
„Dacă spun numai lucruri bune, verific ce recomandări am primit despre ei. Apoi, îi întreb ce au făcut pentru a îmbunătăți părerile despre ei, ca să le testez orientarea către învățare și auto-îmbunătățire și ca să văd dacă au tratat cum trebuie acele impresii”, explică experta.
Semne care îţi arată că nu ai un nivel de autocunoaștere optim
Ca să îţi dai seama că nu ai un nivel de autocunoaștere suficient de dezvoltat, trebuie să ții seama de aceste semne:
- nu eşti de acord cu feedbackul pe care-l primeşti;
- te simți constant frustrat și nervos, fiindcă nu ești de acord cu deciziile echipei;
- ești epuizat la sfârșitul programului;
- nu poți descrie exact ce tip de muncă faci și nu-ți place ceea ce faci.
Citeste si Val de angajări la Profi. Candidaților li se oferă un salariu net lunar de 3.470 de lei, tichete cadou și bonusuri
Trei moduri în care îţi poţi dezvolta autocunoaşterea
Ca să-ţi dezvolţi autocunoaşterea este necesar să parcurgi aceşti trei paşi:
- Să-ți înțelegi valorile: să ştii exact ce sarcini îţi dau energie şi ce sarcini te storc de energie;
- Să-ţi identifici stilul de lucru: notează-ţi timp de câteva săptămâni momentele în care simți că ai atins noi niveluri de performanță la serviciu sau când eficiența a scăzut dramatic. Aici le poţi cere ajutorul colegilor sau, de ce nu, chiar al şefilor;
- Analizează-ți punctele forte: este foarte important ca, la interviu, să poţi vorbi cu încredere despre punctele forte, dar să-ţi recunoşti şi punctele slabe. Două întrebări te vor ajuta să ai un nivel mai corect de autocunoaștere:
- Ce știi să faci foarte bine? Ce calități ai și pe care trebuie să le capeți sau să le întărești?
- Care sunt aptitudinile tale? La ce ești bun în mod nativ și ce aptitudini ai dezvoltat în timp?