România, la fel ca multe alte țări din lumea, încearcă să atragă cât mai mulți turiști străini care să viziteze principalele sale atracții, prezența acestora devenind adesea un motor de dezvoltare economică pentru orașele și regiunile pe care aceștia vor să le vadă. Astăzi, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat începutul unui proiect ambițios în această direcție, notează Agerpres.
MIPE a anunțat lansarea unui proiect amplu de promovare a 12 rute turistice culturale din țară, în cadrul programului „România Atractivă”. Obiectivul acestui program este de a atrage atenția acestor turiști străini, dar și românii către destinații din țara noastră care, dintr-un motiv sau altul nu se bucură de atenția de care ar merita.
Printre aceste rute gândite pentru a atrage turiști străini se numără: ruta castelelor, a bisericilor de lemn și a celor fortificate, ruta satelor cu arhitectură tradițională, precum și ruta ce cuprinde cetăți și mănăstiri din zona Moldovei. Pentru a spori vizibilitatea și accesibilitatea acestor obiective, se va investi în infrastructură de semnalizare rutieră, conținut digital multimedia și platforme online de informare și promovare.
„Programul ‘România Atractivă’ este un pas înainte spre redescoperire şi valorificarea istoriei şi culturii noastre din perspectiva turistică. Avem o ţară extraordinar de frumoasă, o ţară în care turismul cultural trebuie să fie promovat. Avem o ţară în care la fiecare pas, cu adevărat, se spune o poveste. (…) Estimăm o creştere de 20% a numărului de turiști străini în România, comparativ cu 2023, când s-au înregistrat 2 milioane de turiști străini. (…)
Adresând-ne şi turiştilor străini, aplicaţia va fi tradusă în limbile de circulaţie internaţională. Bineînţeles că trebuie să ne descoperim şi noi, pentru că avem o ţară atât de minunată, cu valori deosebite. Ne adresăm atât publicului turist român, dar şi publicului străin”, a explicat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE).
Te-ar putea interesa și: Au explodat prețurile pe litoralul românesc. Cât ar trebui să scoată turiștii din buzunar pentru o noapte de cazare în Mamaia de 1 Mai
După cum a explicat secretarul de stat, programul de promovare a turismului cultural „România Atractivă” este evaluat la aproximativ 8 milioane de euro. Acesta a mai explicat că majoritatea fondurilor destinate atragerii de turiști străini s-au îndreptat către activități de marketing și promovare.
„Proiectul se desfăşoară până în anul 2026, dar încercăm ca lucrurile să fie făcute din timp, aşa cum prevede graficul de implementare a proiectului”, a adăugat acesta.
Totodată, demnitarul şi-a exprimat bucuria de a face parte din echipa „care gestionează primul program de turism cultural românesc care a obţinut finanţare din PNRR şi care are misiunea, alături de alte unităţi publice, private sau aparţinând societăţii civile, de a începe construcţia acestei nişe turistice care a dus Franţa, Italia, Grecia sau alte ţări la o dezvoltare puternică a domeniului turistic şi cultural – şi a determinat implicit creşterea economică a comunităţilor locale care administrează obiectivele de interes turistic”, a mai adăugat oficialul.