Tino Brașov este cea mai veche fabrică de încălțăminte din România, care s-a închis după o activitate de 125 de ani. Terenul va fi preluat de către dezvoltatorul imobiliar cu capital belgian Speedwell, a informat profit.ro.
Fabrica este deținută de directorul Neculai Olaru și de câteva sute de acționari minoritari, care au decis să oprească activitatea fabricii din Brașov. Totodată, acționarii au aprobat înlăturarea, mutarea sau dezafectarea ori abandonarea tuturor echipamentelor și utilajelor aflate pe proprietate.
În proprietatea Tino se află un teren de circa 17.600 de metri pătrați, fărâmițat în 37 de loturi, precum și fostele hale de producție. Fosta fabrică este amplasată chiar lângă Kaufland Brașov – Bartolomeu și este parte din zona istorică a orașului de sub Tâmpa.
Potrivit sursei citate, acționarii fabricii au semnat o scrisoare de intenție cu o firmă deținută de investitorii belgieni Jan Demeyere și Didier Balcaen, fiind fondatorii dezvoltatorului imobiliar belgian Speedweel, prin care au promis vânzarea fabricii Tino, prin intermediul unui contract de vânzare-cumpărare.
Așadar, potențialul cumpărător va fi obligat să parcurgă un proces de due diligence juridic, cadastral și tehnic. Însă, până la data încasării integrale a costului pus pe teren, proprietarii au decis să mențină o ipotecă pe teren.
În anul trecut, afacerile fabricii au crescut cu 18% până la nivelul de 7,6 milioane de lei și a raportat un profit modest de doar 57.000 lei. Cele mai mari încasări a fost în 2016, un an de glorie pentru Tino în ultimii 18 ani, moment în care a fost realizată o cifră de afaceri de 12,8 milioane de lei.
Încă din 2008, proprietarul a primit o ofertă de 14 milioane de euro pentru a pune la vânzare proprietatea unui investitor, care avea de gând să ridice în locul fabricii un ansamblu rezidențial, însă Neculai Olaru a cerut un preț mai mare, iar investitorul s-a retras.
La momentul privatizării, în 1994, fabrica avea circa 2.000 de angajați, în 2019 mai avea 200, iar anul trecut mai avea circa 80 de salariați. Pe site-ul fabricii se precizează că unitatea de producție dispune de 5 benzi de cusut și 4 benzi de tălpuit și că realizează o producție de 50.000 de perechi pe lună, din toată gama de încălțăminte pentru copii, adolescenți și adulți, mărimi de la 18-45. Tino colabora cu branduri precum Igi-Imac, Decathlon, Skandia, Exportacc, Bonis (Pentru Tommy Hilfiger) sau Boche.
Firma care a preluat fabrica Tino Brașov este Speedwell, fiind foarte cunoscută pe piața românească pentru coordonarea dezvoltăeii turnului de birouri Unirii Viwe din centrul Bucureștiului, care se poziționează pe proprietatea fostului pilor de raliuri Yves Weerts. Didier Balcaen a fost partener al Liebrecht & WooD.
Alte articole: Leoni investește 17,5 milioane de euro într-o nouă fabrică. 1200 de locuri de muncă au fost create pentru români