- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cei mai importanți constructori de autostrăzi din România: Strabag, Umbrărescu și Pizzaroti au înregistrat cele mai mari progrese

23 Oct, 13:10 • Bocioacă Bianca
Topul constructorilor de autostrăzi este dominat de compania Strabag, care a înregistrat cel mai mare progres pe șantierele de autostrăzi din România, cu lucrările la A3 Chețani - Câmpia Turzii.
Cei mai importanți constructori de autostrăzi din România: Strabag, Umbrărescu și Pizzaroti au înregistrat cele mai mari progrese

Clasamentul cosntructorilor de autostrăzi. Strabag este lider pentru a treia lună la rând, după un avans semnificativ, de 15% pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Constructorul, care are în plan să dea în trafic acest lot până la finalul anului 2023, a ajuns la unstadiu de 75% pe contractul de finalizare a lucrărilor, scrie economica.net.

Citește și: Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, degradări semnificative la nouă ani de la deschidere. Ce reparații sunt necesare

Topul constructorilor de autostrăzi din România

A doua poziție în clasamentul cosntructorilor de autostrăzi este ocupată de UMB, care a raportat un progres de 8 puncte procentuale, după două luni, pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Acest tronson, care ar urma să fie dat în trafic în 2023, este esecutat în propoerție de 84%.

Strabag revine în clasament, cu un avans de 7 puncte procentuale pe drumul de mare viteză care va conecta Oradea la A3 Biharia. Stadiul lucrărilor a ajuns aici la 77%.

Topul continuă cu asocierea Pizzarotti – Retter, care a raportat un progres de 5 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7).  Cel mai avansat lot din A7, finanțată prin PNRR, este astfel la un grad de execuție de 27,50%.

Și UMB a înregistrat un progres de 5 puncte, după două luni, pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Gradul de execuție pe acest lot al DEx12 a ajuns la 30%.

Mai departe, tot UMB a raportat un avans de 4 puncte procentuale pe lotul 3 Rm Sărat – Mândrești Munteni al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7), realizat în proporție de 22%.

Citește și: Ministerul Transporturilor a semnat contractul de finanțare din PNRR pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii A8, în valoarea de 900 de milioane lei

Pe următoarea poziție se află WeBuild, cu un progres de 3,91 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (A1). Astfel, a fost depășit oficial gradul de execuție de 50%.

Mai apoi, în clasament urmează constructorul turc Alsim Alarko, care a înregistrat un avans de 3,9 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra al A0 Sud. Contractul pentru acest lot este realizat în proporție de peste 78%.

Alsim Alarko ocupă și următorul loc, cu un progres de 3,5 puncte procentuale pe lotul 2 Vidra – Bragadiru al A0 Sud. Gradul de realizare a acestui contract a ajuns la 94%, termenul de inaugurare a tronsonului de 10 km dintre DN5 și DN6 fiind tot mai aproape.

Și lotul 2 al A0 Nord, construit de UMB este aproape de inaugurare. Gradul de execuție a ajuns la 90%, după un avans de 3 puncte procentuale.

Pe restul șanrierelor monitorizate, progresele au fost msi mici de 2 puncte procentuale, fie nu au fost raportate/înregistrate, potrivit sursei citate.