Dorinel Umbrărescu face tot posibilul ca lucrările de pe Autostrada București să avanseze cât mai repede. Astfel, a fost turnat un strat de uzură în zona pădurii Petrești, spre limita lotului cu Lot 1 de la Autostrada Bucureștiului, structura 2 (pasajul parte a bretelei peste DN1) având de asemenea un strat de uzură, inclusiv pe bretele, ca și indicatoare. Pasajul A0 peste Autostrada A3 București – Pitești, care este reprezenată de către Structura 7, are un strat de uzură complet, acum urmând să fie trasate marcajele.
Mai mult decât atât, a fost realizată și prima turnare la pasajul structura 1 peste DN1. Au fost montate și indicatoarele rutiere, aici incluzându-se indicatoare cu limite de viteză și borne kilometrice, conform ultimelor date privind lucrările la Autostrada Bucureștiului.
Citește mai multe despre: Drum de mare viteză! Umbrărescu este cel mai mare afacerist român în domeniul infrastructurii în momentul de față!
Până la sfârșitul anului 2023, Umbrărescu și-a asumat deschiderea lotului 2 Corbeanca – Afumați, de pe Autostrada A0 – Sector Nord, conform datelor conferite de autorități. Stadiul lucrărilor este de 87%, tronsonul având o lungime de 19 kilometri.
Au început să fie montate grinzile la pasajul secundar al nodului rutier al Lotului 2 Nord al Autostrăzii Bucureștiului. Bretelele de legătură sunt finalizate în proporție de 90%, inclusiv sistemul de iluminat și parapetele de siguranță aferente.
Pe Autostrada A0 Sud sunt trei loturi în construcție, însă acestea se află într-un mare risc de a nu putea fi inaugurate până la sfârșitul acestui an. Autostrada de Centură a Capitalei A0 are, aproximativ, 100 de kilometri, partea de Sud având 52 de kilometri împărțiți în trei loturi, de la intersecția cu Autostrada „Soarelui” A2 și până la A1 spre Pitești.
Cele două tronsoane nu par a fi promițătoare pentru a putea fi deschise până la sfârșitul anului, pentru că avansul lucrărilor nu a crescut considerabil. Astfel, Asociația Pro Infrastructura anunță că șansele inaugurării sunt destul de mici.
„Așa cum se prezintă situația actuală, este nevoie de mobilizare suplimentară și susținută în șantier, pentru a păstra termenul de dare în trafic a acestui lot la sfârșitul acestui an.”, a declarat Sciroșteanu, potrivit profit.ro.
În nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 (Lungime: 19 km, DN1-A3-Afumați, Valoare: 832 mil lei), românii de la UMB lucrează foarte mult, pentru a putea bate noi recorduri în materie de viteză. Aceștia au toate șansele să finalizeze din acest an un tronson aproape întreg de autostradă pe care l-au început nu cu mult timp în urmă. Cu toate acestea, încă nu e clar un lucru:ce bucată din acest tronson va putea fi și folosită – 9,5 sau 13,5 km inaugurați pe A0 Nord în 2023? Răspunsul este foarte simplu: deși lotul măsoară 19 kilometri, doar o parte va putea fi folosit, iar autoritățile găsesc destul de greu soluții de descăcare provizorie a traficului.
Lucrările pentru Lotul 4 din A0 Nord (Lungime: 4,47 km, Valoare: 313 mil lei), cel care ajunge de la DN3 (Cernica) la A2, trecând pe un viaduct foarte lung râul Colentina, au fost începute tot de UMB. Termenul de este de 18 luni, deci finalizarea sa ar putea avea loc la final de 2024, însă cum nu există o descărcare în capătul dinspre DN3, deschiderea circulației este complet dependentă de Lotul 3, adiacent.
Pe Lotul 3 DN2-DN3 (Lungime: 8,6km, Valoare: 398 mil lei), CNAIR a fost cel care a semnat la început de an contractul de proiectare și execuție cu chinezii de la CCECC. Pe Lotul 1, de la A1 la DN1 (Lungime: 17,5 km) încă nu există constructor contractat, deși acolo licitația a fost lansată încă din 2019.
Citește mai multe despre: Firma lui Dorinel Umbrărescu va rade Dealurile Istriței din Buzău, cu intenția de a exploata calcar pentru construcția autostrăzii A7