Cel mai mare terminal de transport urban, ce a fost construit în zona gării din Braşov, va fi gata în luna martie, anunţă, joi, Primăria Braşov. Realizarea acestuia a costat 16 milioane de lei, cea mai mare parte provenind din fonduri europene. Terminalul va avea 12 peroane, dintre care 4 sunt prevăzute cu staţii de încărcare rapidă, conform Economedia.
Primăria Brașov anunţă, joi, într-un comunicat de presă, că cel mai mare terminal RAT, dar şi cel mai verde, va fi deschis în următoarele săptămâni.
„Lucrările de construcţie a terminalului de transport urban Gara Braşov a ajuns la faza ultimelor finisaje. Lucrările la peroane, clădirea terminalului şi branşamentele au fost finalizate, astfel că, după recepţia de săptămâna viitoare, urmată de intabulare şi darea în administrare către operatorul de transport, terminalul va deveni funcţional”, a transmis Primăria Braşov.
Instituţia a menționat că proiectul face parte din strategia municipalităţii de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii.
„Un proiect aflat în faza finisajelor, care va fi pus în funcţiune în luna martie, deci în câteva săptămâni. Este un proiect în valoare de 16,4 milioane de lei, important pentru tot ceea ce înseamnă transportul public în Braşov, pentru că Gara Braşov este un nod intermodal şi care va deveni şi mai important în perioada anilor următori, odată ce vom dezvolta şi proiectul de tren metropolitan.
Este un terminal care are 12 peroane, dintre care patru sunt dotate cu staţii de încărcare rapidă, şi dispune şi de spaţii interioare pentru aşteptare, toalete, casierie, tot ceea ce ar trebui să aibă ca dotări un terminal modern”, a anunțat primarul Allen Coliban, care a verificat stadiul lucrărilor.
Potrivit datelor transmise, terminalul este amplasat în zona parcării publice din stânga gării şi este cel mai mare din Braşov, dispunând de 12 peroane, dintre care 4 vor fi dotate cu staţii electrice cu încărcare rapidă. Acoperişul autogării este tip terasă verde, circulabilă, cu gazon.
„Deoarece partea din spate a clădirii este parţial îngropată, spaţiul verde de pe construcţie este în continuitate cu restul spaţiului verde. Totodată, terminalul însemnă nu doar o zonă de peroane asfaltată, ci şi amenajarea unui spaţiu verde cu gazon, prevăzut cu 70 de arbori şi 20 de arbuşti decorativi, pentru confortul călătorilor care aşteaptă autobuzul. Pe copertina peroanelor au fost amplasate panouri fotovoltaice”, a mai transmis municipalitatea.
Potrivit acesteia, platforma carosabilă asigură locul pentru oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuze cu lungime maximă de 13 m şi 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime de 18 m.
„Dintre acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice şi sunt echipate cu staţii de încărcare. În plus, amplasamentul a fost prevăzut şi cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu dizabilităţi. Suprafaţa totală a acestui terminal este de 7.500 de m.p., suprafaţă ce include: autogara şi peroanele, zona verde, aleile şi locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilităţi”, a declarat Primăria Braşov.
Lucrările sunt executate de către asocierea S.C. Romfit Grup S.R.L. – lider – cu S.C. Har&H S.R.L. Valoarea lucrărilor a fost de 16,4 milioane de lei, fără TVA, majoritatea fonduri europene nerambursabile.
Vezi și alte știri: Taxa pe carbon. Românii ar putea plăti până la 800 de lei în plus dacă vor să mai circule cu mașinile personale