Cel mai puternic drumar din țara noastră, constructorul UMB este ,,aproape” de capacitatea maximă, cu aprox. 420 de kilometri de Autostradă și Drumuri Expres în șantier. Toate lucrările sunt contractate sau câștigate, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, conform PrimaNews.
Invitat la PrimaNews într-o emisiune, ministrul Grindeanu a explicat că aprox. 250 de kilometri din cei 320 de kilometri (Buzău-Pașcani) ai Autostrăzii Moldovei ar putea fi construiți complet de UMB. În acest sens, utilajele există și se verifică prin sistemul ,,Registrul Utilajelor“, baza de date care semnalează dacă un constructor înscrie aceleași utilaje la două licitații în paralel.
În momentul în care a fost întrebat și despre capacitatea de mobilizare și dacă poate ,,duce” toate contractele/licitațiile câștigate, Sorin Grindeanu a transmis că toate contractele sunt în termene, ba chiar unele în avans.
„E ok…în acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru…știți, un șantier nu e o farmacie. Pe A 7 (n.r Autostrada Moldovei) din 13 loturi pe 7 loturi are contracte, iar pe 3 loturi sunt contestații la CNSC.
Foarte important, noi am dat drumul la Registrul Utilajelor, adică lucrurile (utilajele) se văd dacă se dublează și nu are capacitate. Totodată, a câștigat și financiar, a venit cu 85 % din evaluarea CNAIR. La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează.” a completat Sorin Grindeanu.
Potrivit informațiilor transmise de ministru, pe 12 ianuarie, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău-Focșani, directorul UMB, Cornel Bunghiuz a explicat presei că firma dispune de 5000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică.
Ai mai putea citi: Facturile uriașe la energie închid cinematografele din România. Angajații rămân fără locuri de muncă
,,vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A 7.”
În situația loturilor de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani, turcii de la Tekfen au reclamat și au câștigat la CNSC din cauza CNAIR. De partea cealaltă, pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani, Danlin a contestat capacitatea UMB.
„Resursele tehnice, utilajele și echipamentele propuse de către ofertantul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade nu dovedesc capacitatea tehnică a acestuia de a realiza în mod simultan mai multe contracte care se execută în același timp (sic !), condiție impusă prin cap 3.3 din specificații prin Fișa de date”, arată contestația Danlin XXL.
Citește și: Se vinde o bancă din România! Ce se va întâmpla cu sutele de mii de clienți