Curtea de Apel Ploiești a anunțat că va judeca pe 14 mai contestația firmei Ozaltin împotriva contractului în valoare de aproximativ 600 de milioane de lei pentru lucrările de construcție pentru Centura Bușteni-Azuga. Acest proiect reprezintă una dintre cele mai importante investiții destinate fluidizării traficului pe DN 1, în Valea Prahovei, în lipsa autostrăzii A3 Ploiești-Brașov. Dosarul contestației a fost transferat către Curtea de Apel Ploiești pe data de 10 aprilie, după ce Curtea de Apel București și-a declinat competența în acest caz, transmite Economedia.
Constructorul Ozaltin, care lucrează și pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești, a depus inițial o contestație pe tema contractului pentru Centura Bușteni-Azuga la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar ulterior la Curtea de Apel Ploiești, după ce contestația a fost transferată de la Consiliul de Apel București.
Dacă instanța va confirma decizia CNSC, atunci Consiliul Județean Prahova va putea încheia contractul cu firma Coni, aleasă câștigătoare în primă fază. Coni este constructorul unui tronson de 13 kilometri din lotul 2 al Autostrăzii Moldovei A7, segmentul Mizil-Pietroasele/Costești, care se întinde pe o lungime totală de 28 de kilometri.
Te-ar putea interesa și: CNAIR anunță că au început forajele geotehnice pentru drumul expres București-Târgoviște. Când ar putea fi gata Valahia Express
După cum arată plângerea depusă de reprezentanții companiei turcești, Consiliul Județean Prahova a respins oferta firmei Ozaltin pentru Centura Bușteni-Azuga, considerând-o inadmisibilă, iar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a confirmat această decizie. Astfel, firma Coni, care execută lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7), rămâne câștigătoare.
Curtea de Apel Ploiești a programat pentru data de 14 mai primul termen în cadrul contestației depuse de Ozaltin. Este încă neclar dacă se va pronunța o decizie în acest prim termen sau dacă vor fi necesare mai multe termene pentru soluționarea cazului.
În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că a eliminat oferta depusă și că evaluare licitației pentru Centura Bușteni-Azuga a avut loc într-o manieră. De asemenea, constructorul turc susține că oferta prahovenilor ar trebui respinsă, deoarece nu ar îndeplini condițiile de calificare și experiență similară în proiectare, iar aspectul financiar nu ar fi în concordanță cu cel tehnic.
Proiectul pentru Centura Bușteni-Azuga include un tunel cu o lungime de 90 de metri, care traversează oblic DN1 și Magistrala CFR București-Brașov, precum și un semitunel de 200 de metri, parțial îngropat la intrarea în Azuga. Aceste două lucrări de artă sunt printre cele mai complexe de pe întregul traseu al șoselei, care va servi ca o centură pentru cele două stațiuni.
Citește și: Sorin Grindeanu, noile informații cu privire la Drumul Expres Timișoara-Moravița. Când vor începe lucrările