Constructorul Rizzani (Italia) a reluat lucrările pentru Centura Craiova Sud (10 km.), proiect ce a ajuns la doar 54% execuție după mai bine de un an și jumătate de la începutul primelor lucrări. În decembrie 2023, la ultima raportare a CNAIR, lucrările erau tot la 54 % progres, conform analizei realizate de Economedia.
Joi, la data de 1 februarie 2024, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a transmis date despre evoluția șantierului, după cum urmează:
„54% stadiu fizic pe șantierul VO Sud Craiova! Constructorul execută în această perioadă:
- Lucrări la structuri (armare, cofrare, betonare)
- Umpluturi ale rampelor podurilor/pasajelor.
- Aprovizionare materiale pentru terasamente.
- Lucrari la subtraversarea liniei CF. Din cauza umidității mare a solului, lucrările la terasamente nu se pot efectua în această perioadă.”, a transmis DRDP Craiova.
Una dintre cele mai importante etape pe șantierul din Centura Craiova Sud este realizarea subtraversării liniei de cale ferată.
Te-ar mai putea interesa și: OMV Petrom raportează un profit net de 4,03 miliarde lei, în scădere cu 61% în 2023. Compania propune un dividend de bază în creștere cu 10%
Contractul pentru construirea proiectului Centura Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie.
Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
Lucrările pentru Centura Craiova Sud au început în iunie 2022 și aveau termen inițial de finalizare 15 luni, dar acum noua estimare pentru inaugurare este vara anului 2024. Constructorul are probleme de mobilizare pe acest șantier, iar în această iarnă, conform promisiunilor oficialilor din Ministerul Transporturilor ar urma să începă lucrările (organizarea de șantier) pentru modernizarea Centurii București Sud între A1 Domnești și DN 5 Jilava (15 km), un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru.