CFR Marfă a încasat recent suma de 55 de milioane de lei, după ce a vândut 45 de locomotive și 56 de vagoane vechi.
Printre cumpărători sunt și operatori privați, cum ar fi GFR, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica și Nitramonia.
CFR Marfă deține un parc feroviar unde are 27.000 vagoane și peste 900 de locomotive. Dintre acestea, planul companiei feroviare e să vândă 7.000 de vagoane și 508 locomotive.
„In scopul maximizarii veniturilor si accelerarii procesului de stingere a ajutorului de stat CFR Marfa a facut publica in data de 6.07.2023 intentia de valorificare prin intelegerea partilor a 7.157 de vagoane si 508 locomotive, in conformitate cu art. 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala. Ca urmare a obtinerii acordului Administratiei Nationale de Administrare Fiscala de valorificare si ridicare sechestru s-au incasat 55,24 mil lei (la care se adauga TVA) pentru 45 de locomotive si 56 de vagoane. Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 loc.), Laromet Transib (2 loc.), Marsim Strei (2 loc.), Tehnotrans Feroviar (1 loc.), Ukrainian Global Trading (1 loc.), Vest Trans Rail (1 loc.), GFR (31 loc.), Magro Util (1 loc.), Nitramonia (52 vag.), Tim Rail Cargo (4 vag.) si Unicom Tranzit (4 loc.)”, a transmis CFR Marfă printr-un comunicat.
În primul semestru din 2023, compania a obținut un profit operațional de 77 milioane de lei, iar cota de piață a transportatorului feroviar național de marfă a crescut la 33%, spunea în iulie, directorul general CFR Marfă, Daniel Apostolache. Nu există un pericol de faliment în cazul CFR Marfă, a mai precizat șeful companiei.
CFR Marfă are probleme cu datoriile de ani de zile, trebuie să dea un miliard de lei către ANAF, iar către CFR Infrastructură încă 1,6 miliarde lei. Din datoria către Ministerul Finanțelor/ANAF, prin vânzarea a 1.224 de vagoane vechi, puse sub sechestru, ANAF a obținut 155 de milioane lei.