- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

24 May, 14:29 • Bumbeneci Diana
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate. O propunere este introducerea unei taxe pentru folosirea gărilor.
CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

CFR

vrea să pună taxă pentru folosirea gărilor. În plus, pentru că statul nu dă suficienți bani pentru repararea căii ferate, șefii companiei care administrează infrastructura feroviară, cer să se ia în calcul închiderea liniilor unde trenurile nu pot circula în siguranță. Aceștia atrag atenția că, în fiecare an, sumele primite pentru întreținerea și reparea șinelor au fost infime față de nevoi. Digi24 a solicitat un punct de vedere din partea conducerii Ministerului Transporturilor despre starea îngrijorătoare a căii ferate, însă MT nu a furnizat niciun răspuns.

Ghinioniștilor care s-au urcat aseară în tren, în Capitală, cu ideea că vor ajunge la Oradea dis de dimineață, li s-au lungit urechile stând în vagoane. Aproape 17 ore a durat călătoria, cu aproape trei ore și jumătate mai mult decât era planificat.

-„Am stat foarte mult în gara din Simeria. Se pare că a fost o furtună și a fost o cădere de curent, iar locomotiva nu s-a mai putut pune în mișcare timp de o oră și ceva”.

Întârzieri semnificative au fost înregistrate și de alte trei trenuri. Un raport al CFR Infrastructură subliniază că nu este nevoie de condiții meteorologice extreme pentru a apărea probleme pe calea ferată. Situația este agravată de lipsa finanțării necesare pentru reparații și întreținere, care persistă din anii ’90.

Problemele s-au amplificat în timp, iar acum este nevoie de fonduri uriașe pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. De exemplu, anul acesta ar fi trebuit alocate suplimentar 4 miliarde de lei. Peste 71% din linii necesită reparații capitale, iar în aceeași situație se află aproape 54% din tuneluri, 64% din terasamente și poduri, precum și 85% dintre instalațiile și macazele feroviare.

Subfinanțarea căii ferate crește riscul apariției defectelor care pot compromite siguranța circulației trenurilor, conform unui document al CFR Infrastructură care identifică peste 1.100 de puncte periculoase. Pentru a evita tragediile, există sute de restricții de viteză, iar fără fonduri suplimentare, șefii CFR propun închiderea temporară a liniilor nesigure. Această măsură este susținută de unii sindicaliști, care nu o resping în totalitate.

Citește azi și: Fonduri nerambursabile de 50.000 de euro pentru fiecare român. Cum poți primi banii

CFR
CFR

Grigore Mare, președintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane: „Trebuie să ne hotărâm și noi să vedem de câți kilometri de cale ferată mai avem nevoie, unde mai avem nevoie și acolo să investim puternic”.

În loc să închidă linii, România trebuie să facă fix pe dos: să investească masiv în repararea și modernizarea căii ferate pentru a crește viteza de circulație, astfel încât trenul să devină atractiv și pentru călători și pentru cei care transportă marfă, spun alții.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România:

„Am mers în Italia de la Roma până la Napoli cu 300 de km la oră. Într-o oră și 10 minute s-a parcurs 350 km. Dacă și în România parcurgeam 350-400 de km în 2 ore”.

Pentru a repara ce s-a degradat în zeci de ani, fondurile europene nu sunt suficiente, spune raportul. Este nevoie și de alocări mari de la bugetul de stat, dar și ca veniturile proprii ale companiei să crească. O variantă luată în calcul este închirierea mai multor linii către operatori privați. O altă propunere vizează introducerea unei taxe pe utilizarea gărilor, care să fie plătită de companiile feroviare. Dacă va ajunge să fie introdusă, cel mai probabil ea se va reflecta în prețul biletelor de tren.

Ai putea citi și: Avertisment de ultimă oră pentru toți românii care au card Revolut și cont de Facebook

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
Inteligenţa artificială pătrunde şi în domeniul recrutării forţei de muncă. Angajatorii încurajează tendinţa integrării AI în procesul de aplicare
Inteligenţa artificială pătrunde şi în domeniul recrutării forţei de muncă. Angajatorii încurajează ...
Salarii majorate de la 1 ianuarie 2025 pentru mii de români. Legea care protejează angajații români, promulgată de președintele Iohannis.
Salarii majorate de la 1 ianuarie 2025 pentru mii de români. Legea care protejează angajații români, ...
Cum arată al 13-lea salariu pentru românii stabiliți în Italia. Bonusurile pe care angajații le primesc de Crăciun
Cum arată al 13-lea salariu pentru românii stabiliți în Italia. Bonusurile pe care angajații le ...
Cum sunt sancționați în străinătate șoferii agresivi. Unde pot fi pedepsiți chiar cu închisoarea
Cum sunt sancționați în străinătate șoferii agresivi. Unde pot fi pedepsiți chiar cu închisoarea
Noi amenzi usturătoare pentru cei care stau la bloc. Este obligatoriu să respecte o regulă importantă
Noi amenzi usturătoare pentru cei care stau la bloc. Este obligatoriu să respecte o regulă importantă
FMI ar trebui să vândă 4% din rezerva de aur pentru a ajuta ţările vulnerabile. Ultima astfel de vânzare a avut loc în urmă cu aproape 15 ani
FMI ar trebui să vândă 4% din rezerva de aur pentru a ajuta ţările vulnerabile. Ultima astfel de ...
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi
O sută de euro cadou de Crăciun pentru familiile cu copii din Italia. Cine dă banii și în ce condiții
O sută de euro cadou de Crăciun pentru familiile cu copii din Italia. Cine dă banii și în ce condiții
BLACK FRIDAY NISSA: Extra Reduceri la Categoriile Speciale și Rochii de Seară cu Discounturi de până la 80%!
BLACK FRIDAY NISSA: Extra Reduceri la Categoriile Speciale și Rochii de Seară cu Discounturi de până ...
Amnistia fiscală se prelungeşte cu o lună. Marcel Boloş are veşti bune pentru datornici, se dă permanent bonificaţie de 3%
Amnistia fiscală se prelungeşte cu o lună. Marcel Boloş are veşti bune pentru datornici, se dă ...
Marcel Ciolacu dezvăluie proiectul colosal care va reduce traficul din jurul Bucureștiului
Marcel Ciolacu dezvăluie proiectul colosal care va reduce traficul din jurul Bucureștiului
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat că au început plăţile pentru despăgubirea fermierilor afectaţi de secetă
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat că au început plăţile pentru despăgubirea fermierilor ...
Se schimbă cărțile de identitate în România! Ce pregătește Guvernul
Se schimbă cărțile de identitate în România! Ce pregătește Guvernul
Marcel Ciolacu anunță creșterea salariului minim european în România, de la 1 ianuarie
Marcel Ciolacu anunță creșterea salariului minim european în România, de la 1 ianuarie
Joi, 14 noiembrie 2024, este Lăsata Secului pentru Postul Crăciunului. Ce trebuie să faci, neapărat, în această zi
Joi, 14 noiembrie 2024, este Lăsata Secului pentru Postul Crăciunului. Ce trebuie să faci, neapărat, ...
Datoriile colosale lăsate de Silviu Prigoană. Perla averii sale, o investiție de aproape un milion de euro!
Datoriile colosale lăsate de Silviu Prigoană. Perla averii sale, o investiție de aproape un milion ...
ANAF a început controalele la românii ce închiriază locuințe în regim hotelier. Au găsit încasări ilegale de peste 92 de milioane de lei
ANAF a început controalele la românii ce închiriază locuințe în regim hotelier. Au găsit încasări ...
Se deschide târgul de Crăciun de la Craiova. Din 15 noiembrie aici poate fi admirată sania zburătoare a lui Moș Crăciun
Se deschide târgul de Crăciun de la Craiova. Din 15 noiembrie aici poate fi admirată sania zburătoare ...