- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

24 May, 14:29 • Bumbeneci Diana
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate. O propunere este introducerea unei taxe pentru folosirea gărilor.
CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

CFR

vrea să pună taxă pentru folosirea gărilor. În plus, pentru că statul nu dă suficienți bani pentru repararea căii ferate, șefii companiei care administrează infrastructura feroviară, cer să se ia în calcul închiderea liniilor unde trenurile nu pot circula în siguranță. Aceștia atrag atenția că, în fiecare an, sumele primite pentru întreținerea și reparea șinelor au fost infime față de nevoi. Digi24 a solicitat un punct de vedere din partea conducerii Ministerului Transporturilor despre starea îngrijorătoare a căii ferate, însă MT nu a furnizat niciun răspuns.

Ghinioniștilor care s-au urcat aseară în tren, în Capitală, cu ideea că vor ajunge la Oradea dis de dimineață, li s-au lungit urechile stând în vagoane. Aproape 17 ore a durat călătoria, cu aproape trei ore și jumătate mai mult decât era planificat.

-„Am stat foarte mult în gara din Simeria. Se pare că a fost o furtună și a fost o cădere de curent, iar locomotiva nu s-a mai putut pune în mișcare timp de o oră și ceva”.

Întârzieri semnificative au fost înregistrate și de alte trei trenuri. Un raport al CFR Infrastructură subliniază că nu este nevoie de condiții meteorologice extreme pentru a apărea probleme pe calea ferată. Situația este agravată de lipsa finanțării necesare pentru reparații și întreținere, care persistă din anii ’90.

Problemele s-au amplificat în timp, iar acum este nevoie de fonduri uriașe pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. De exemplu, anul acesta ar fi trebuit alocate suplimentar 4 miliarde de lei. Peste 71% din linii necesită reparații capitale, iar în aceeași situație se află aproape 54% din tuneluri, 64% din terasamente și poduri, precum și 85% dintre instalațiile și macazele feroviare.

Subfinanțarea căii ferate crește riscul apariției defectelor care pot compromite siguranța circulației trenurilor, conform unui document al CFR Infrastructură care identifică peste 1.100 de puncte periculoase. Pentru a evita tragediile, există sute de restricții de viteză, iar fără fonduri suplimentare, șefii CFR propun închiderea temporară a liniilor nesigure. Această măsură este susținută de unii sindicaliști, care nu o resping în totalitate.

Citește azi și: Fonduri nerambursabile de 50.000 de euro pentru fiecare român. Cum poți primi banii

CFR
CFR

Grigore Mare, președintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane: „Trebuie să ne hotărâm și noi să vedem de câți kilometri de cale ferată mai avem nevoie, unde mai avem nevoie și acolo să investim puternic”.

În loc să închidă linii, România trebuie să facă fix pe dos: să investească masiv în repararea și modernizarea căii ferate pentru a crește viteza de circulație, astfel încât trenul să devină atractiv și pentru călători și pentru cei care transportă marfă, spun alții.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România:

„Am mers în Italia de la Roma până la Napoli cu 300 de km la oră. Într-o oră și 10 minute s-a parcurs 350 km. Dacă și în România parcurgeam 350-400 de km în 2 ore”.

Pentru a repara ce s-a degradat în zeci de ani, fondurile europene nu sunt suficiente, spune raportul. Este nevoie și de alocări mari de la bugetul de stat, dar și ca veniturile proprii ale companiei să crească. O variantă luată în calcul este închirierea mai multor linii către operatori privați. O altă propunere vizează introducerea unei taxe pe utilizarea gărilor, care să fie plătită de companiile feroviare. Dacă va ajunge să fie introdusă, cel mai probabil ea se va reflecta în prețul biletelor de tren.

Ai putea citi și: Avertisment de ultimă oră pentru toți românii care au card Revolut și cont de Facebook

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
Val de angajări la Casele de Pensii. Peste 1.000 de posturi libere în toată țara
Val de angajări la Casele de Pensii. Peste 1.000 de posturi libere în toată țara
Lanțul de cafenele 5 to Go a fost vândut. Tranzacție de milioane pe piața din România
Lanțul de cafenele 5 to Go a fost vândut. Tranzacție de milioane pe piața din România
Instagram introduce funcția de programare a mesajelor. Îi va ajuta pe foarte mulți utilizatori
Instagram introduce funcția de programare a mesajelor. Îi va ajuta pe foarte mulți utilizatori
Categoria de români care câștigă cel puțin 176 de lei pe zi. Este una dintre cele mai cunoscute meserii din România
Categoria de români care câștigă cel puțin 176 de lei pe zi. Este una dintre cele mai cunoscute ...
Cine este, cum arată și cu ce se ocupă soția lui Nicușor Dan. Primarul are doi copii alături de Mirabela Grădinaru
Cine este, cum arată și cu ce se ocupă soția lui Nicușor Dan. Primarul are doi copii alături de ...
Câți bani face Ilinca Vandici din afacerea cu parfumuri. Proiectul vedetei se bucură de un mare succes
Câți bani face Ilinca Vandici din afacerea cu parfumuri. Proiectul vedetei se bucură de un mare succes
Brigitte Pastramă, cadou de peste 100.000 de euro din partea soțului. Nu oricine și-ar permite un asemenea lux
Brigitte Pastramă, cadou de peste 100.000 de euro din partea soțului. Nu oricine și-ar permite un ...
Transportul public devine gratuit din 1 ianuarie 2025. Măsura luată de primar pentru combaterea poluării
Transportul public devine gratuit din 1 ianuarie 2025. Măsura luată de primar pentru combaterea poluării
Dan Șucu, noul patron al echipei Genoa. Finanțatorul Rapidului a preluat 77% din acțiunile legendarului club din Italia
Dan Șucu, noul patron al echipei Genoa. Finanțatorul Rapidului a preluat 77% din acțiunile legendarului ...
Elena Lasconi îi cere lui Klaus Iohannis să-și dea demisia: „Să facă asta dacă are onoare”
Elena Lasconi îi cere lui Klaus Iohannis să-și dea demisia: „Să facă asta dacă are onoare”
Auchan retrage de pe piață un produs consumat de mulți români. O bacterie periculoasă a fost descoperită
Auchan retrage de pe piață un produs consumat de mulți români. O bacterie periculoasă a fost descoperită
Prognoza meteo 19 decembrie 2024. Temperaturi mai ridicate decât în mod normal în toată țara
Prognoza meteo 19 decembrie 2024. Temperaturi mai ridicate decât în mod normal în toată țara
Ce salariu are o farmacistă în Franţa. Elena Andreea rupe tăcerea: diferenţe uriaşe faţă de România
Ce salariu are o farmacistă în Franţa. Elena Andreea rupe tăcerea: diferenţe uriaşe faţă de România
Motivul pentru care fondatorul TikTok nu își lasă copiii să folosească aplicația. În 2021, a fost declarat cel mai popular site web
Motivul pentru care fondatorul TikTok nu își lasă copiii să folosească aplicația. În 2021, a fost ...
Schimbare majoră în învăţământ! O categorie de elevi va putea termina liceul mai repede. Vor putea promova doi ani într-unul singur.
Schimbare majoră în învăţământ! O categorie de elevi va putea termina liceul mai repede. Vor putea ...
Val de concedieri înainte de Crăciun la o companie importantă din România. Aproape 300 de români rămân fără locuri de muncă în prag de sărbători
Val de concedieri înainte de Crăciun la o companie importantă din România. Aproape 300 de români ...
Creșterea pensiilor și salariilor din 2025, pusă sub semnul întrebării. Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte PNL: „Guvernul trebuie să oprească indexarea salariilor și a pensiilor. Efectiv, România nu își permite să mai adauge 25 de miliarde la deficit!”
Creșterea pensiilor și salariilor din 2025, pusă sub semnul întrebării. Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte ...
Categoria de angajați care va beneficia de o majorare salarială de 1.000 de lei începând din 2025. Salariile acestora au crescut cu aproximativ 40% în ultimii doi ani
Categoria de angajați care va beneficia de o majorare salarială de 1.000 de lei începând din 2025. ...