Deschiderea unei francize Spartan a devenit o idee cu un succes remarcabil în ultima vreme. Nu cu mult timp în urmă, Ștefan Mandachi a vândut compania și marca Spartan pentru 20,3 milioane de euro, către cei mai mari francizați ai lanțului de shaormerii, a relatat wall-street.ro.
Întreprinderea fondată de omul de afaceri sucevean continuă și acum, însă le dă șansa românilor să deschidă un restaurant Spartan în sistem de franciză.
În lanțul Spartan funcționează în prezent 75 de restaurante în București și în alte 44 de localități din principalele orașe ale țării. În același timp, în Europa sunt deschise două restaurante Spartan, mai exact în Barcelona și Castellon.
De asemenea există trei tipuri de franciză pentru care poți opta:
1. Franciza Spartan în România. Taxa de franciză pentru un restaurant în România poate ajunge la 15.000 de euro, care include amenajarea restaurantului, echipament, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri etc.
Obligațiile lunare pe care le are de îndeplinit proprietarul sunt de 8% din cifra de afaceri, iar costurile de marketing la nivel național este de 1% din vânzări, în vreme ce bugetul de marketing local însumează tot 1% din vânzări. Foarte important este faptul că toate sumele se calculează fără TVA, potrivit informațiilor regăsite pe site-ul companiei.
2. Franciză Spartan Drive Thru. Taxa pentru această franciză în sistem Drive Thru ajunge la 10.000 euro, incluzând investiții pentru amenajarea locației, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri. Obligațiile lunare sunt aceleași cu cele ale francizei Spartan în România.
3. Franciza Spartan în Europa. Taxa acestei francize pentru un astfel de restaurant atinge suma de 25.000 de euro și include investiții în amenajarea restaurantului, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri.
Obligațiile lunare în acest caz sunt puțin diferite, și anume: 6% din cifra de afaceri, în vreme ce costurile de marketing la nivel național reprezintă 2% din vânzări, iar bugetul de marketing local însumează tot 2% din vânzări.
Locația companiei trebuie să fie la stradă și să fie bine poziționată într-un centru comercial. Spațiul trebuie luat în considerare cu o deschidere de minim șase metri, iar dimensiunile necesare sunt următoarele: 80 – 100 mp utili în centrele comerciale din zonele de Food Court (plus depozit 20 mp); 130 – 250 mp în zonele stradale intens circulate, au spus reprezentanții companiei.
Ca să devii francizat Spartan, trebuie să completezi formularul de pe site-ul spartan.ro. Care să includă următoarele cerințe:
1. Denumirea societății comerciale, adresa viitoarei locații și amplasarea, detalii despre persoana care se va ocupa de locația francizată;
2. Detalii despre locație cu minim 8 fotografii din interior și din exterior;
Spartan are în prezent peste 670 de angajați și a ajuns în anul 2022 la o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro, din care 2,12 milioane euro reprezintă suma direcționată către bugetul de stat sub formă de taxe.
După tranzacția anunțată de Ștefan Mandachi, cei mai mari francizați ai lanțului de restaurante Spartan au devenit începând cu luna februarie, principalii acționari ai companiei Strong MND Corporation. Noii acționari majoritari au preluat operațiunile rețelei, formată din 75 de restaurante, din care 43 se aflau deja în franciză.
Alte articole: Tranzacție de peste 15 milioane de euro pentru Ștefan Mandachi! Lanțul de restaurante Spartan s-a vândut. Care este motivul