Compania Leapmotor va deveni unul dintre primii producători de automobile din China care va începe producția în Europa. Producția mașinii electrice To3, un inamic puternic pentru noua Dacia Spring, ar putea începe înainte de sfârșitul lunii iunie, potrivit surselor apropiate situației, citate de Reuters.
Leapmotor a ales fabrica din Polonia a partenerului său Stellantis, în cadrul unei companii mixte conevnită anul trecut. Tychy va asigura costuri redus pentru un produs conceput să fie accesibil pentru o gamă cât mai largă de consumatori.
Sursele au refuzat să fie identificate deoarece detaliile nu sunt încă publice. Un purtător de cuvânt la Stellantis a refuzat să comenteze, iar reprezentanții Leapmotor nu au putut fi contactați.
Citește și: Primele prețuri pentru Dacia Spring. Cât costă o astfel de mașină
Mașina mică electrică T03, cu o autonomie de 280 de kilometri, este deja importată pe unele piețe din Europa, inclusiv în Franșa, cu prețuri care pornesc de la 20.000 de euro.
Astfel, modelul va ajuta Stellantis să își dezvolte ofertele de vehicule electrice ieftine și să concureze cu Dacia Spring de la Renault și cu modelul Seagull al BYD.
Leapmotor declara în urmă cu puțin timp, pentru Reuters, că echipa executivă a joint-venture-ului este operațională și că vânzăile unui alt model, SUV-ul C10, primul vehicul electric al companiei conceput special pentru piețele străine, vor începe în scurt timp în Germania, Franța, Italia și Spania.
Producătorii chinezi aduc în Europa o gamă de vehicule electrice mai ieftine, ceea ce a stimulat o cursă a producătorilor de automobile europeni pentru a dezvolta mașini electrice low-cost.
Tensiunile comerciale sunt mari între China și UE, care investigează dacă producătorii chinezu beneficiază de subvenții guvernamentale nedrepte.
Citește și: Noul model Dacia Spring cu volan pe dreapta! Cât costă mașina electrică
Producătorii chinezu caută să construiască fabrici de asamblare în Europa. BYD a anunțat că va construi o fabrică în Ungaria, în timp ce rivalul Chery Auto evaluează opțiuni pentru o investiție similară, posibil în Italia și Spania.
Stellantis anunța anul trecut că a cumpărat un pachet de 21% din Leapmotor, într-o tranzacție colosală de 1,6 miliarde de dolari care îi va oferi o nouă șansă în China, cea mai mare piață auto din lume la capitolul vânzări.
Ca parte a acestui acord, cei doi producători de automobile au anunțat o companie mixtă, care acordă Stellantis drepturi exclusive pentru a construi, exporta și vinde produse Leapmotor în afara Chinei, o premieră pentru un producător de vehicule occidental.
Luna aceasta, un organism de reglementare chinez a aprobat înființarea companiei mixte, la care Stellantis deține o participație de 51%.
Stellantis ar lua în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producția europeană a Leapmotor, cu o producție anuală vizată de 150.000 de mașini.
Tychy este o unitate istorică a Fiat. Fabrica produce mai multe vehicule Stellantis, inclusiv versiuni pe benzină și hibride ale Fiat 500, Fiat 600, Jeep Avenger și noul Alfa Romeo Milano, model ce va fi dezvăluit luna viitoare.