Comercianții de la târgurile de Crăciun au reușit să producă bani în cele mai multe dintre orașele în care au loc astfel de evenimente. Pe de altă parte, în câteva locații chiriile mari au lăsat loc de profit foarte mic sau chiar deloc, potrivit Antena 3 CNN.
La unele târguri din Capitală sau din Cluj-Napoca, de exemplu, chiria sare chiar și de 10.000 lei. Târgul de Crăciun din Timișoara a fost profitabil pentru comercianții care și-au expus produsele la vânzare.
Anul acesta, Primăria lui Dominic Fritz a scăzut considerabil prețul închirierii căsuțelor de lemn expuse în centrul orașului. Pentru o căsuță unde se vând produse hand-made realizate de meșteri populari sau artiști plastici, s-a plătit 2.500 lei.
Cei care comercializează produse naturiste de îngrijire personală au plătit 5.000 lei. Comercianții care au expus produse cu specific de Crăciun au închiriat o căsuță contra sumei de 4.000 lei.
Te-ar mai putea interesa și: Cele mai scumpe vacanțe de Crăciun și Revelion. Cât au scos din buzunare românii pentru a petrece sărbătorile de iarnă în cele mai frumoase destinații
„Am avut și zile bune, zile proaste, dar din punctul nostru de vedere, cum vindem toate planurile naturale și mănuși, fulare, parcă a venit Moș Crăciun încărcat la noi cu marfă”, a mărturisit unul dintre comercianți.
În Cluj-Napoca, la unul dintre târgurile de Crăciun, prețurile pentru închirierea căsuțelor au pornit de la 13.000 lei pentru întreaga perioadă. La Târgul de Crăciun de la Sibiu, comercianții au crescut tarifele pentru a-și acoperi costul închirierii unei căsuțe: 12.000 lei pentru 47 de zile la târg și al electricității – 1.000 lei pentru același interval.
Pe de altă parte, în Capitală, închirierea a pornit de la 10.000 lei. Justificarea este legată de faptul că organizatorii asigură atât curentul electric prin generatoare, cât și curățenia sau paza. Așa că, în funcție de dimensiune a căsuței, locație și serviciile conexe, profiturile au fost mai mici sau mai mari.
„Suntem mulțumiți, vom veni, ne-am promovat produsele pentru că ce vindem noi nu se aseamănă cu ce-i în comerț. Și atâta timp cât produsul meu nu ajunge să-l guste clientul e foarte greu. E un târg pentru promovare perfect”, spune un alt comerciant.
Doar în Capitală, de exemplu, anul trecut, târgurile de crăciun au adunat aproape două milioane de vizitatori. Pentru anul acesta încă nu sunt disponibile cifrele, pentru că încă nu s-au încheiat evenimentele.