În România, Emag este unul dintre liderii de vânzări online, iar rezistența companiei în toți acești ani s-a datorat unei strategii bune care să țină în frâu piața și cerințele tot mai diverse de la o zi la alta. În spatele Emag se află Iulian Stanciu, cel care ține cârmele de mai bine de zece ani.
În ciuda faptului că are doar 48 de ani, el a devenit unul dintre cei mai bogați oameni din România, având o avere de sute de milioane de euro.
Toată povestea a început în anul 2001, moment în care Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad au înființat compania Emag. În primă fază, Emag a fost un magazin online de sisteme de calcul. De-a lungul timpului, compania și-a dezvoltat foarte mult portofoliul, devenind unul dintre jucătorii importanți de pe piața vânzărilor online din țara noastră.
Ulterior, în anul 2009, Asesoft Distribution a cumpărat 51 % din acțiunile Emag. Începând cu acel an, Iulian Stanciu a devenit directorul general al companiei. Prin acțiunile sale și prin modul în care a ținut afacerile companiei gigant în frâu, Iulian Stanciu a reușit să strângă o avere impresionantă, intrând în topul celor mai bogați oameni de afaceri din România. Mai exact, potrivit Forbes, directorul Emag este al patrulea cel mai bogat român din domeniul tehnologiei. Averea lui este estimată la 410 milioane de euro.
Directorul Emag a dezvăluit că a renunțat la facultate în anul 4, deoarece muncea foarte mult. Mai mult, el a făcut o analiză dură a sistemului de învățământ românesc, care are mari lacune, mai ales în mediul rural.
„La oraș mai există o educație, fie că se face la școală sau cu pregătiri în paralel, pentru că părinții sunt conștienți de nevoia copiilor de a avea o educație și investesc în asta (…).
Lucrul ăsta nu se întâmplă la țară, la țară este un dezastru. 30% dintre cei care intră în clasa întâi abandonează până la clasa a opta, iar din cei care ajung la clasa a 8-a, doar 70 % iau examenul și merg la liceu. Asta înseamnă că mai mult de jumătate dintre copiii de la țară sunt analfabeți funcționali”, a declarat Iulian Stanciu.
Ai mai putea citi: Studiu inedit în România. Care au fost cele mai active branduri în luna iulie 2023