Clienții vor avea posibilitatea de a-și păstra numărul de telefon alocat chiar dacă aleg să-și schimbe furnizorul, nu doar în cazul portării, ci și atunci când denunță unilateral contractul sau chiar și atunci când decid să nu mai respecte înțelegerea. Conform profit.ro, legea actuală a fost modificată din acest punct de vedere.
Anunț de ultimă oră pentru clienții operatorilor de telefonie mobilă. Ultimele informații arată că persoanele în cauză își vor putea păstra numărul alocat atât în momentul în care denunță unilateral contractul, cât și atunci când aleg să nu-l mai respecte. Așadar, varianta menționată nu mai este posibilă doar atunci când discutăm despre portarea la un alt furnizor de astfel de servicii. Clienții își vor putea da acordul cu privire la această opțiune în decurs de o lună, iar la fel de bine, operatorul nu va putea reține numărul de telefon în această perioadă fără acceptul beneficiarului.
Potrivit legislației actuale, operatorii de servicii de comunicații electronice sunt obligați să le asigure clienților posibilitatea de a-și păstra, la cerere, numărul de telefon, astfel: la orice punct geografic, în cazul numerelor nongeografice, respectiv, la anumite zone, în cazul celor geografice. Prevederile sunt aplicate în decursul unei luni de zile de la data încetării contractului de prestări servicii, a cărui reziliere a fost solicitată de beneficiar, cu excepția situațiilor în care utilizatorii au renunțat de bună voie la acest drept.
Așadar, posibilitatea păstrării numărul de telefon „se va aplica și într-o perioadă de cel puțin o lună de la data încetării, la inițiativa utilizatorului final, a contractului de furnizare a serviciilor de comunicații, cu excepția situației în care utilizatorul final a renunțat, în mod expres si individual, la acest drept”.
„Se urmărește să remedieze această deficiență a textului legal actual, noile prevederi urmând a fi aplicabile oricărei situații în care contractul de servicii de comunicații electronice încetează la inițiativa utilizatorului, nu numai în cazurile rezilierii contractului de către utilizator cauzată de neexecutarea obligațiilor contractuale de către furnizor”, se arată în prevederea legislativă.
Mai exact, operatorul de telefonie mobilă nu va putea bloca numărul unui utilizator dacă acesta solicită păstrarea lui, nici în contextul în care contractul se încheie în urma nerespectării clauzelor de către client. Potrivit ANCOM, 14% dintre petițiile primite de instituție arată că există multiple probleme referitoare la procesul de portare a numerelor de telefon. La fel de bine, statisticile arată că peste 1.3 milioane de numere au fost mutate de la un operator la altul.
Te-ar putea interesa și: Montarea unei antene de telefonie mobilă pe bloc aduce bani în buzunarul asociațiilor de proprietari. „Este o sumă bunicică”