Cluj-Napoca a dat lovitura! Peste 70 de milioane de euro au rămas în oraș după festivalul Untold. Mai mult, cei care au venit dinafara orașului au cheltuit cel puțin 700 de euro, a transmis Agerpres.
Așadar, banii rămași după festival se vor regăsi în impozitele și taxele locale, încasări pentru afacerile locale sau proprietari de apartamente, case şi pensiuni care au închiriat proprietățile, informează luni organizatorii festivalului.
Citește și: Meniu UNTOLD 2023. „Littles from Cocoșatu” la 34 de lei porţia şi sandvişuri cu parizer la 39 de lei
„La un prim calcul realizat în baza cifrelor estimate de organizatori şi partenerii comerciali ai festivalului, hotelieri locali, proprietari de restaurante, centre comerciale, etc, cei veniţi din afara judeţului Cluj au cheltuit, în medie, în cele 4 zile de festival, cel puţin 700 euro. Aceşti bani au fost cheltuiţi pentru cazare, transport, mâncare, plimbări şi cumpărături în oraş. Acest lucru înseamnă o infuzie de capital în comunitatea locală de peste 70 milioane euro. Banii cheltuiţi de cei care au venit la festivalul UNTOLD se vor regăsi în impozitele şi taxele locale, încasări pentru afacerile locale sau proprietari de apartamente, case şi pensiuni care au închiriat proprietăţile”, au precizat organizatorii festivalului UNTOLD.
Potrivit sursei citate, alte 1,8 milioane de euro sunt investite de UNTOLD în stadionul Cluj Arena, Parcul Central şi Sala Polivalentă.
„Festivalul UNTOLD a scris istorie în 2023. Peste 420.000 de participanţi şi 250 de artişti au simţit şi trăit magia UNTOLD în cele 4 zile şi 4 nopţi de festival. Mulţi dintre participanţi au petrecut mai multe zile în Cluj-Napoca şi în împrejurimi înainte sau după unul dintre cele mai mari festivaluri din întreaga lume. Organizatorii estimează că din totalul participanţilor 35% sunt din judeţul Cluj, urmat de Bucureşti, Timişoara şi restul ţării, iar peste 25% sunt oameni veniţi din străinătate, cu o creştere de 10% faţă de anii precedenţi. Şi anul acesta la UNTOLD au participat fani din peste 100 de ţări ca Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia, Polonia, SUA, Ungaria, Spania, Israel până la ţări exotice cum ar fi Brazilia, Argentina, Japonia, Emiratele Arabe sau India”, conform aceleiaşi surse.
Mai mult decât atât, organizatorii mărturisesc că festivalul aduce un capital de imagine internațional orașului Cluj-Napoca, Transilvania și întreaga țară. Artiștii şi echipele lor, oamenii din producție, jurnaliștii, influencerii şi fotografii internaționali, precum şi fanii care au venit din străinătate povestesc acum în toată lumea despre orașul Cluj-Napoca şi despre festival, unul dintre cele mai mari festivaluri din lume, care crește de la an la an tot mai mult. Inclusiv Billboard, cea mai faimoasă publicație de muzică şi entertainment din lume, a scris despre cea de-a 8-a ediție UNTOLD.
Alte articole: Cât costă chiria în Cluj, în perioada festivalului Untold 2023. Prețul colosal plătit pentru o noapte de cazare