Câți bani au fost cheltuiți în ultimele zile autostrăzilor din România. Facturile de pe șantiere sunt pentru lotul 5 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, Drumul Expres Brăila-Galați și Autostrada București Sud, toate cele trei mari proiecte de investiții fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile cu decontare 85 % până la finalul anului, scrie Economendia.
Cea mai mare factură pe care CNAIR a primit-o luna aceasta este de la WeBuild (Italia), în valoare de 93 de milioane lei pentru Lotul Pitești-Curtea de Argeș (30 km.) acum la aproape 45 %.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a remarcat în urmă cu câteva zile, mobilizarea mult mai bună a WeBuild și a avansat o posibilă inaugurare în decembrie 2024, înainte de termen. Facturile semnificative din iulie (97 milioane lei) și august 93,7 milioane lei (peste 10 % din valoarea contractului de 1,7 miliarde lei) confimă ritmul mai bun de pe șantier.
UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor din România a transmis luni, 28 august o factură de 82,4 milioane lei pentru lucrări pe Drumul Expres Brăila-Galați (10 km.) Stadiul fizic de execuție este de aprox. 70 %, iar factura reprezintă 22 % din valoarea proiectului.
Compania Regelui Asfaltului lucrează în forță la mega viaductul peste Siret și Calea Ferată. Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml);
– podul peste râul Siret (307,75 ml);
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml);
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
De asemenea, constructorul Alsim Alarko (Turcia) a transmis CNAIR două facturi în valoare de 50 respectiv 52 milioane lei pentru loturile 1 și 2 ale Autostrăzii București Sud. Lotul 2, cel mai avansat în proporție de 85 % urmează să fie deschis în această toamnă, însă doar parțial între DN 5 Jilava și DN 6 Bragadiru de 11 km., iar lotul 1, puțin peste 70 % în primăvara anului viitor dacă antreprenorul nu crește capacitatea.