CNAIR a început pre-recepția lotului 2 pentru Autostrada București Sud, lot care va fi deschis în circa 2 săptămâni între DN 6 și DN 5 (10 km.), dar nu poate fi asigurat faptul că va da în circulație și sectorul de 7 kilometri din primul lot, între Vidra și Popești-Leordeni (DN 4), anunț ce a fost făcut de Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Secretarul de Stat a fost invitat duminică la B1TV și acesta este cel care răspunde de infrastructura rutieră și a recunoscut că Alsim Alarko nu mai are nicio șansă de finalizare a lotului 1 complet până la Autostrada Soarelui și a invocat condițiile meteo pentru eventuala deschidere completă a lotului 2 Bragadiru-Vidra (16 km.) și parțială a lotului 1 (7 km.). Scrioșteanu a precizat că Ministerul Transporturilor nu va mai accepta asfaltări de mântuială, pe ploaie sau în condiții de temperaturi reduse.
,,Lotul 1 nu se deschide pentru că nu este finalizată lucrarea. Constructorul ne-a promis că acum, în luna decembrie încearcă să deschidă până la DN 4 (Popești-Leordeni). Sunt 16 kilometri, lotul 2 și 17 kilometri, lotul 1. Toți cei 16 kilometri aferenți lotului 2 (n.r DN 6 Bragadiru-Vidra) sunt finalizați, CNAIR a început pre-recepția. Între acest lot 2 și DN 4 mai sunt 7 kilometri, se lucrează intens, am fost pe șantier, dar volumul este destul de mare și depind foarte mult de vreme.
Mai au de pus stratul de uzură, o parte consistentă”/ La intervenția moderatorului care i-a atras atenția că a fost o toamnă blândă fără precipitații, iar constructorul a depășit termenul din contract, Scrioșteanu a răspuns : ,,vreți să-i lăsăm să asfalteze pe ploaie sau ninsoare ?/Nu finalizează… sunt pasibili de certificat negativ dacă nu-și respectă obligațiile.”, a declarat Ionel Scrioșteanu, conform Economedia.
Citește mai multe despre: Autostrada Unirii, încă un vis pentru mulți români. Aceasta a fost aprobată acum 5 ani!
Cu aproape o lună înainte de Crăciun, între DN 5 – Jilava și DN 4, pe lângă lipsa stratului de uzură și a marcajelor (condiționate de vreme) constructorul din Turcia (care va începe în 2024 și lucrările la Magistrala Metrou M 6 1 Mai-Băneasa) nu are montate complet nici elementele de siguranță : parapete de protecție, iluminatul la nodul rutier Popești-Leordeni, iar la unele poduri încă mai are lucrări după cum se observă din imaginile recente publicate pe Canalul YouTube Alberto Costea :
„Cu șanse… așa de 80%, să zicem și lotul 1 de pe A0 Sud. Termenele pentru loturile 1 și 2 pentru Alsim Alarko sunt până la sfârșitul anului. Pentru lotul 2 de pe A0 Sud nu am semne de întrebare. Pentru Lotul 1 nu sunt la fel de optimist. Poate să nu fie sfârșitul anului dacă vom avea o perioadă în care va ploua foarte foarte mult și nu se va putea lucra”, spunea în septembrie Ministrul Sorin Grindeanu, potrivit sursei citate.
Dincolo de întârzierile care s-au înregistrat pe primele două loturi de pe A 0 București Sud, cartoful fierbinte (și) pentru primăvara anului viitor este lotul 3 Aktor care nu a avansat aproape deloc în această toamnă, deși vremea a fost favorabilă. Fără lotul Aktor dintre A 1 și Bragadiru (18 km.), legătura completă între A 1 București-Pitești și Autostrada Soarelui (A2) via A0 Sud nu poate fi asigurată nici în vara 2024, deși Ministerul Transporturilor a promis-o chiar de la sfârșitul anului.
Citește mai multe despre: VIDEO. Sorin Grindeanu promite că Strabag va deschide până la finalul anului drumul expres de legătură între Oradea și Autostrada Transilvania