Măsura de separare a fluxurilor de camioane UE – non UE la frontiere pentru fluidizarea circulației și scăderea timpului de așteptare ar urma să se aplice începând din această săptămână, a anunțat marți, 13 februarie după noi discuții cu asociațiile transportatorilor, potrivit Economedia.
Aceasta reprezintă una dintre măsurile pe care autoritățile le-au promis după protestele transportatorilor din ianuarie 2024. De asemenea, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin al Ministrului Transporturilor cu toleranțe admise la depășirea tonajului și a gabaritului (5 % la masa totală, 1 % la lungime și 2 % pentru lățime).
Separarea fluxurilor UE- non EU (acolo unde este posibil) și cântărirea dinamică a camioanelor au fost stabilite inițial pentru punctele de trecere a frontierei de la Nădlac (cu Ungaria) și Giurgiu (cu Bulgaria) cu extindere ulterioară la nivel național.
„În continuarea discuțiilor permanente dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și patronatele din transportul rutier, astăzi 13.02.2024, a avut loc, la sediul MTI, o nouă întâlnire între ministrul Sorin Grindeanu și reprezentanții Confederațiilor patronale și Federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri.
La discuții au participat alături de reprezentanții MTI și reprezentanții conducerilor CNAIR, ISCTR, ARR și RAR. Prima parte a ședinței a fost dedicată evaluării stadiului fiecărei măsuri convenite în cadrul întâlnirilor precedente.
Astfel, s-a constatat că au fost respectate termenele asumate pentru fiecare măsură. Solicitările transportatorilor rutieri și-au găsit o rezolvare fie prin adoptarea unor acte normative, fie prin decizii administrative ale conducerilor unităților din subordinea MTI, fie prin acțiuni imediate care să ajute această industrie.
Conducerea CNAIR, cu ocazia discutării stadiului implementării separării fluxurilor pentru camioanele UE și non-UE, a precizat că primele măsuri se vor concretiza în cursul acestei săptămâni.”, anunță Ministerul Transporturilor.
Tarifele CNAIR pentru Autorizațiile Speciale de Transport (AST) se reduc și nu vor depăși 500 de euro. În interesul susținerii sectorului transporturilor rutiere și implicit a economiei naționale, este necesară revizuirea tarifelor aplicate în prezent și armonizarea cu nivelul tarifar practicat în Ungaria, considerată reper, în baza următoarelor criterii:
Nu se aplică tarife suplimentare si nu se eliberează autorizație specială de transport dacă depășirea masei maxime admise pe axe și a masei totale maxime admise, rezultată în urma cântăririi, este de până la:
Nu se aplică tarife suplimentare si nu se eliberează autorizație specială de transport dacă depășirea dimensiunilor maxime admise, rezultată prin masurare este de până la:
a) 1% inclusiv, pentru lungime
b) 2% inclusiv, pentru lățime;
c) 1,00 cm inclusiv, pentru înălțime.