CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a scos la licitație un contract de aproximativ 15 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe DN 73 Pitești-Brașov, un drum european cu lucrări începute în urmă cu 10 ani, dar efectuate doar pentru loturile Pitești (Mioveni) – Câmpulung, respectiv Brașov – Cristian – Râșvov, conform Economedia.
Singura lucrare de mare importanță în ultimii ani pe DN 73 Pitești-Brașov a fost execuția noului pod peste Dâmbovița de la Podu Dâmboviței (Argeș) înlocuind un pod vechi din 1888.
Pentru lotul Câmpulung-Fundata (38 km.), lotul greu cu serpentine din județul Argeș, contractul de aproximativ 400 de milioane lei este contestat de Strabag la CNSC (deși are o primă decizie favorabilă), în urmă ce CNAIR a desemnat câștigător un constructor din Bulgaria. Pentru lotul mai ușor, Fundata-Bran-Brașov (36 km.) din jud. Brașov, contractul de execuție va fi semnat cu Viarom.
Cele două contracte de supervizare a lucrărilor de pe DN 73 Pitești-Brașov au o valoare cuprinsă între 6,6 și 7,8 milioane lei, iar durata de supervizare este de 82 de luni reprezentând 18 luni execuție, 60 de luni garanție, iar alte 4 luni reprezintă perioada post-garanție.
Pe DN 73 Pitești-Brașov, drum european care face legătura între Muntenia și Sudul Transilvaniei lucrările executate în cadrul vechiului contract cu Azvi au fost oprite la doar 50 % la rezilierea contractului, dupăm cum arată documentația pe care a consultat-o Economedia. Ofertele la contractul pentru dirigenție de șantier pot fi depuse până pe 15 martie 2024.
Te-ar putea interesa și: Se intră în luptă directă pentru DN 73 Pitești-Brașov (Culoarul Rucăr-Bran). Strabag a depus o nouă contestație împotriva bulgarilor
„– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian” – transmite CNAIR.
„DN 73 Pitești-Brașov este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.
Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente.
Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
Prețul ofertei are o pondere 35 % din punctajul total. Contractele de supervizare sunt finanțate din fonduri europene (POIM-PT).