Contractul pentru modernizarea DN1 A între Centura București (DNCB) și localitatea Mogoșoaia a fost semnat cu asocierea româno-bulgară Maristar-Hydrostroy, a anunțat marți, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Modernizarea DN 1 A, care reprezintă drumul vechi București-Ploiești se va face pe un tronson de 1,2 kilometri. Costul acestui proiect este de 62 milioane lei prin fonduri europene. La Mogoșoaia va fi amenajat și un nod intermodal de transport între linia CFR Gara de Nord-Aeroport Otopeni și liniile de transport rutier. Segmentul Centură-Mogoșoaia va fi continuat cu Centura Buftea, contract câștigat de PORR (pe 20-21 decembrie CNAIR va afla dacă sunt sau nu contestații).
Lărgirea DN 1 A București – Buftea se va face la 2 benzi/sens între Centura București (Pasajul Mogoșoaia) și Parcul Mogoșoaia pe aproximativ 1,2 kilometri, zona mediană va avea o lățime de un metru pentru parapete de protecție, iar trotuarele 2,5 metri. Pe traseu vor fi amenajate și două pasaje pietonale cu scări rulante și lift. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 12 luni din care, 2 luni perioada de proiectare și 10 luni execuție. Vor fi construite și două pasaje pietonale subterane, primul la intrarea în Parcul Mogoșoaia, iar al doilea în zona Podului peste linia de tren CF 700.
,,Asocierea Maristar Com SRL – Hydrostroy AD, care a câștigat contractul în valoare de 61,56 milioane lei fără TVA, are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor de modernizare. Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operational de Transport 2021 – 2027 (PT). Prin modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1 A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu rețeaua existentă și se vor implementa măsuri de siguranță rutieră (trotuare, stații de autobuz, parapet median, etc).”, a declarat Cristian Pistol, conform Economedia.
Ai putea fi interesat și de: CNAIR a obținut finanțare pentru 8 pasaje pietonale pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău. Pasajele subterane vor fi dotate cu lifturi și scări rulante
,,Realizarea primului nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București, care reprezintă un exemplu de bună practică și colaborare cu autoritățile locale. Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului.”, a comunicat secretarul de stat, Ionel Scrioșteanu, potrivit sursei citate.
Ai putea fi interesat și de: CNAIR: Marți începe inspecția tehnică pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Acesta urmează să fie deschis de Crăciun