Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești a fost semnat azi, 8 august 2023, de către CNAIR. Termenul de execuție este de 18 luni și va fi executat de Ozaltin din Turcia, a informat economedia.ro.
De asemenea, CNAIR a determinat un termen destul de „generos”, lucrările fiind reluate de la aproape 60%, rămase la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi în decembrie 2022.
„Marți, 08.08.2023, CNAIR a semnat contractul având ca obiect „Execuție Lucrări Drum Expres Craiova – Pitești, Tronson 1, km 0+000 – km 17+700 – Relicitare”, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv ASOCIEREA Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung S.R.L. – Visio Construction Works S.R.L. Valoarea contractului este de 439.294.261,17 lei fără TVA. Sursa de finanțare:
Fonduri Europene Nerambursabile. Durata contractului de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar garanția de 10 ani. Traseul are o lungime de 17,7 km. Reamintim că în data de 21.12.2022 CNAIR a reziliat contractul cu Tirrena Scavi S.p.A Italia având în vedere ritmul defectuos de realizare a lucrărilor și neîndeplinirea de către Antreprenor a prevederilor contractuale. Stadiul lucrărilor executate este de 57,06%”, a transmis marți, CNAIR.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că lotul 3 al Drumului Expres pe care lucrează UMB a ajuns în stadiul de 76% și va fi finalizat până la finalul acestui an, termenul din contract fiind până în ianuarie 2024.
„În prezent, sunt în execuție Tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare și Colonești- și Tronsonul 4 (31,82 km), Colonești- Oarja- Pitești. Pe Tronsonului 3 progresul fizic a ajuns la 76% și, deși termenul contractual de finalizare este 2024, Antreprenorul și-a asumat deschiderea obiectivului la sfârșitul anului 2023. Tronsonul 4 a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar deschiderea circulației este programată pentru anul viitor (2024).”, a spus Sorin Grindeanu.
Pentru legătura completă pe Drum Expres și Autostradă Craiova-București-Constanța pe care CNAIR a promis-o cel mai târziu la finalul anului viitor, Ozaltin și UMB trebuie să termine loturile 1 și 4 pe DEx12, iar Aktor cei 18 kilometri pe Autostrada București Sud, lotul A 1-Bragadiru fiind acum la 50 %.
Alte articole: Ce salarii au membrii consiliilor de administrație din companiile de stat. Guvernul vrea să limiteze numărul membrilor