Autostrada București Sud avansează cu pași rapizi pe lotul 1, constructorul turc Alsim Alarko demonstrând un „ritm bun de lucru” pe ultimii 10 kilometri ai acestui tronson. Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat că, dacă lucrările continuă în același ritm, luna viitoare se va putea circula pe sectorul de autostradă cuprins între DN4 și A2, cunoscută și sub numele de Autostrada Soarelui, notează Economedia.
Lucrările care se fac acum pe acest tronson de pe Autostrada București Sud includ montarea parapetului pe bretelele care asigură accesul în și din A2 și așternerea balastului stabilizat pe calea 1 în zona kilometrului 55+500, aceasta fiind ultima secțiune ce necesită acest tip de lucrare. În plus, constructorii execută și rosturi de dilatație pe pasajul care traversează A2. Odată finalizate aceste operațiuni, se va putea circula continuu pe autostradă de la intersecția cu DN6 până la Constanța, prin A0 Sud și A2, pe o lungime totală de 236 de kilometri.
Deschiderea circulației pe Lotul 2 se pe Autostrada București Sus, între intersecțiile cu DN6 și DN5, a avut loc anul trecut, iar în aprilie 2024 a fost inaugurată o secțiune de 7 kilometri din lotul 1, care continuă legătura până la intersecția dintre A0 și DN4.
Te-ar mai putea interesa și: Detalii cruciale despre Autostrada 6 (A6). CNIR anunță stadiul lucrărilor pe drumul de interes internațional
Cu toate acestea, există probleme majore pe lotul 3 (Bragadiru-Joița) al Autostrăzii București Sud. Cristian Pistol a anunțat marți, 18 iunie, că acest lot nu va putea fi finalizat în august, așa cum a promis antreprenorul grec Aktor. Noul termen avansat pentru finalizarea lucrărilor este sfârșitul lunii septembrie.
Directorul CNAIR a subliniat că întârzieri majore se înregistrează în mai multe puncte critice ale șantierului, inclusiv pasajele de la Bragadiru, Ogrezeni și Tegheș, pasajul peste calea ferată și relocarea liniilor electrice aeriene ale Transelectrica din zona localității Ciorogârla.
Întârzierea lucrărilor pe cei 17,96 kilometri ai acestui lot afectează negativ românii, în special din cauza perturbării circulației pe principala rută de tranzit Pitești-București-Constanța, explică Pistol. CNAIR și-a îndeplinit toate obligațiile contractuale față de antreprenor, inclusiv cele financiare, neavând nicio plată restantă către Aktor. Pistol a avertizat că, pentru a recupera întârzierile și a deschide circulația la noul termen avansat, este necesar ca lucrările să se desfășoare pe acest șantier de pe Autostrada București Sud în cel puțin două sau chiar trei schimburi.
„Atenţionez însă constructorul că pentru recuperarea întârzierilor şi deschiderea circulaţiei la noul termen avansat este necesar urgent să se lucreze în şantier în cel puţin două sau chiar trei schimburi!”, a scris Pistol pe Facebook.