CNAIR a inițiat procesul de licitație pentru a stabili cine va construi Drumul Expres Satu Mare – Oar, primul tronson de mare viteză aflat în procedură de achiziție la frontiera cu Ungaria. Contractul, evaluat la aproximativ 700 de milioane de lei, are o durată de 24 de luni, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 14 februarie, conform anunțului făcut vineri, 26 ianuarie, de către directorul general al companiei, Cristian Pistol, transmite Economedia.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar este 14 februarie 2024. Acesta va conecta Satu Mare cu Oar, aflat la frontiera româno-ungară. Anunțul de participare la licitație va fi disponibil după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Valoarea estimată a contractului este de 738,22 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea provine din Programul Transport (PT). Traseul pe care îl va avea Drumul Expres Satu Mare – Oar, denumit „Someș Expres”, va avea o lungime de aproximativ 11 km, cu două benzi pe sens.
Te-ar putea interesa și: Revoltă în rândul drumarilor de la Autostrada Sibiu – Pitești care nu vor să lucreze pe salariu de 5000 de lei. Firma caută oameni în străinătate
Potrivit mesajului de pe pagina de Facebook a directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, Drumul Expres Satu Mare – Oar va fi dotat cu două noduri rutiere, două parcări (una pe fiecare parte a drumului) și un Centru de Întreținere și Control. Durata estimată pentru finalizarea întregului proiect este de aproximativ 24 de luni.
,,Pe 14 februarie 2024 este stabilită data limită până la care se pot depune ofertele pentru construcția Drumului Expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare (VO Satu Mare) și Oar (frontiera româno-ungară)!
Anunțul de participare la licitație va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Valoarea estimată a contractului este de 738,22 milioane de lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din Programul Transport (PT ). Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit ,,Someș Expres, care va avea o lungime de aproximativ 11 km ( cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări (cate una pe fiecare parte),
– un Centru de Întreținere și Control.
Durata de execuție a lucrărilor va fi de #24 de luni.”, a transmis șeful CNAIR.
Contractul acest drum expres Satu Mare – OAR este reglementat de normele FIDIC Roșu, fiind de tip direct execuție, iar atât studiul de fezabilitate, cât și Proiectul Tehnic au fost elaborare de către firma proiectantă Search, în baza unui contract semnat în vara anului 2020. Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare-Oar au fost deja aprobați în luna noiembrie 2022.
Un alt proiect de mare viteză, care urmează să fie lansat în licitație la frontiera cu Ungaria, este Drumul Expres Oradea – Arad, având vamă nouă la Salonta în județul Bihor. Acest proiect este coordonat de autoritățile locale din Bihor și Arad, respectiv Consiliile Județene Bihor și Arad.