Ministerul Transporturilor, prin CNAIR semnează în decursul zilei de vineri, la București, trei contracte pentru proiectarea și execuția a 60 de kilometri de autostradă. Din cei 60 de kilometri, 34 km. sunt primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu (Boița)-Făgăraș A13, contractele urmând să fie semnate cu Makyol, constructor din Turcia care va lucra pe toți cei 68 de kilometri dintre Sibiu și Făgăraș, iar 26 de kilometri sunt pe lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș pe Autostrada Transilvania, primul contract pentru constructorul Erbașu. Toate cele trei contracte sunt finanțate din Programul Transport 2021-2027 cu 40 % finanțare nerambursabilă de la Bruxelles, potrivit Economedia.
După UMB și WeBuild, Makyol a devenit al treilea mare constructor din România în ceea ce privește numărul kilometrilor de autostrăzi contractați. Lotul 1 Sibiu (Boița) – Avrig prezintă o lungime de 14 kilometri, iar lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos are 20 de kilometri. Durata de proiectare și execuție este de 4 ani (pentru toate cele 4 loturi).
Te-ar mai putea interesa și: Trenul „de Otopeni”: CFR ratează a doua licitație pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Contractul ar fi permis o cadență a trenurilor la interval de 30 de minute
Makyol este constructorul care va lucra și pe M 6, primele șase stații ale Magistralei de Metrou Gara de Nord-Băneasa-Otopeni. Makyol este o companie înființată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat în asocierea este Autostrada Gebze – Orhangazi – Izmir cu 377 kilometri lungime, Podul peste Marea Marmara Osman de 2.620 metri lungime, 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.
Pentru constructorul român Erbașu este primul contract de autostradă, dar nu unul ușor chiar dacă viaductul de 1,7 km peste lacul de acumulare este realizat 90%. Rămâne de văzut pentru restul structurilor câte dintre grinzile rămase de la Bechtel mai pot fi folosite după trecerea anilor. Pe traseu sunt prevăzute 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție sunt prevăzute 18 luni. De la Chiribiș la Biharia (29 km), CNAIR va semna contractul cu Precon.
Citește mai multe știri: Ministrul Economiei a discutat despre cât de mult pierde România din cauza neapartenenței la Schengen. „Economia românească pierde cel puțin 0,5% din PIB doar din cauza întârzierilor în vamă”