Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis luni, 1 aprilie, contestația ARL Cluj (Strabag) la contractul pentru Drumul de Legătură Timișoara-Autostrada A1, conform Economedia.
Decizia de admitere a fost în totalitate, nu parțială. Astfel, contractul intră în etapa de reevaluare. Urmează să se afle dacă Direcția Regională de Poduri Timișoara va modifica punctajul sau va descalifica Asocierea Drumuri Poduri Banat, desemnată câștigătoare pe 9 februarie 2024.
Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) a contestat la CNSC experiența similară declarată de către Asocierea Drumuri și Poduri Banat (Lider) -Obras (Spania)-OPR Asfalt pe care CNAIR a declarat-o câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-Autostrada A1.
În ceea ce privește licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat -Obras (Spania)-OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag).
În contestația trimisă la CNSC pe 19 februarie, ARL Cluj declara că, în perioada 2008-2019, spaniolii de la Obras au avut o cotă succesivă de 30%, 40% și 80% din proiectul Autostrăzii A 32 Linares-Albacete/Coridor Cordoba-Valencia în urma cesiunilor succesive.
În plus, ARL-Strabag invocă o decizie a Curții de Apel București (CAB) din 2022 pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deschis de Strabag-Geiger în 2023 pe Autostrada Transilvania care certifică argumentele privind neîndeplinirea criteriilor de calificare – experiență similară, potrivit documentelor consultate de sursa menționată. Drumuri și Poduri Banat a raportat 24 de angajați în 2022, iar OPR Asfalt, un alt constructor din Timișoara 13 angajați.
Mai mult, Strabag reclamă și ITP-ul expirat al utilajelor ofertantului Maxagro din Asocierea câștigătoare.
Pe de altă parte, Constructorul Drumuri și Poduri Banat, liderul din Asocierea câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură între Timișoara și Autostrada A1 a depus luna trecută contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) solicitând respingerea contestației ARL Cluj (Strabag) ca tardivă și neîntemeiată, dar și reevaluarea propriei oferte (câștigătoare) prin luarea în calcul a punctajului pentru experiență similară ca urmare a lucrărilor pentru modernizarea DN 18 Moisei – Iacobeni, punctaj pe care CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu l-a oferit.
„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat”.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis CNAIR pe 9 februarie 2024.