Coca-Cola, liderul pieței de băuturi răcoritaore, a raportat pentru anul trecut în România volume mai mici cu 2,5%.
Acționarii companiei au încercat să înțeleagă de ce au scăzut vânzările.
„Volumele din România au fost influenţate de mediul economic plin de provocări după ce a fost introdusă taxa pe zahăr în ianuarie, lansarea Sistemului Garanţie-Returnare în noiembrie 2023 şi creşterea TVA în 2023”
, se arată în ultimul raport al Coca-Cola HBC.
Compania a făcut publice cifrele pentru anul 2024: băuturi carbogazoase din portofoliul companiei a scăzut cu mod-single digits (4-6%), în timp ce categoria de carbonatate a crescut cu low-single digits (până în 4%), iar cea de energizante a avut un declin de low-teens (10-15%), scrie Zf.ro.
Citește și: Misterul capacelor galbene de la Coca-Cola, dezvăluit. La ce să fii atent de acum înainte
Cornel Cărmizaru, directorul general al comapnei, a explicat care sunt motivele pentru care clienții nu au mai consumat băuturi carbogazose atât de mult.
În ultimii ani, piața băuturilor răcoritoare din țara noastră a trecut printr-o perioadă dificilă, cu provocări precum inflația, majorarea TVA, taxa pe zahăr și legislația privind băuturile energizante, a amintit directorul.