Începând cu 2024, sancțiunile pentru șoferii prinși circulând cu Inspecția Tehnică Periodică (ITP) expirată, ar putea ajunge la sume colosale. Iată ce prevede noul Cod Rutier.
Conform legislației în vigoare, fiecare vehicul care circulă pe drumurile publice din România este obligat să dețină o Inspecție Tehnică Periodică (ITP) valabilă, iar în situația în care termenul de valabilitate al ITP-ului expiră, înmatricularea vehiculului este suspendată automat.
Conducerea unui autoturism fără ITP valabil atrage sancțiuni substanțiale, variind între 9 și 20 de puncte de amendă, iar în cazul în care înmatricularea vehiculului a fost suspendată, amenda aplicată este de 20 de puncte.
Până în 2023, punctul de amendă a fost limitat la 145 de lei, însă, începând cu 2024, în absența plafonării, amenzile pot crește considerabil. Dacă un șofer este identificat pe teritoriul țării că are ITP-ul expirat, acesta riscă să primească două amenzi diferite.
Prima amendă este pentru conducerea unui autoturism fără ITP valabil, iar cea de-a doua este pentru conducerea unui vehicul ale cărui drepturi de înmatriculare au fost suspendate.
Conform noilor prevederi, există cinci clase de sancțiuni, variind de la 660 lei pentru clasa I (2-3 puncte-amendă) la 33.000 lei pentru clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă).
Mai exact, cea mai mică amendă pe care o poate primi un șofer, ar fi de 660 lei. În acest context, cea mai mare amendă ar putea fi de 33.000 de lei, adică aproximativ 6.600 de euro.
Cât costă ITP-ul, în 2024? Ei bine, prețul pentru ITP variază între 110 și 200 de lei, în funcție de service-ul ales, dar și de tipul autovehiculului.
Valabilitatea ITP-ului este de 3 ani pentru mașinile noi, de 2 ani în cazul autovehiculelor care au mai puțin de 8 locuri și de 1 an pentru mașinile mai vechi de 12 ani.
De ce acte ai nevoie pentru efectuarea ITP-ului:
Ai mai putea citi: El este românul care s-a îmbogățit pornind o afacere cu doar 300 de dolari. Corneliu Sau: „În acest format au lucrat cam 10-12 ani”