Compania de Drumuri a cerut Curții de Apel București să suspende decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care o obligă să semneze contractul pentru primul lot al A0 Nord cu Asocierea Pizzarotti – Retter, informează economedia.ro. Este neclar când va fi soluționată cererea.
Nu se știe când va fi soluționată cererea CNAIR. Magistrații sunt în grevă din cauza propunerilor de reformă a legii pensiilor speciale. CNSC a obligat pentru a doua oară Compania de Drumuri să semneze înțelegerea pentru proiectarea și execuția primului lot al A0 Nord cu Asocierea Pizzarotti – Retter, pe data de 11 iulie 2023. Deși decizia a fost definitivă, contractul nu a fost încă semnat.
Asocierea a acuzat Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal. Au trecut deja peste patru ani de la lansarea licitației, iar în tot acest timp, au fost depuse mai multe contestații.
Primul lot din A0 Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca, iar executarea lucrărilor are o valoare de peste 800 de milioane de lei. Guido Retter, parte din Asocierea desemnată definitiv câștigătoare, a acuzat Compania de Drumuri de șantaj.
CNAIR a depus o plângere la Curtea de Apel București, în care acuză Asocierea câștigătoare că a întârziat să prezinte documentele necesare pentru încheierea contractului. CNAIR spune că Asocierea a trimis o serie de acte, însă care nu erau în conformitate cu solicitările Autorității Contractante. CNAIR acuză că Asocierea nu a trimis nici până acum documentele refăcute. Guido Retter a precizat anterior pentru Economedia că Asocierea a transmis documentele solicitate de CNAIR pe data de 11 iulie 2023, menționând că schimbările sunt minore.
„Acesta sunt schimbări minore, care nu își justifică motivarea nesemnării contractului așa cum a fost programat anterior”, spunea Retter.
Guido Retter a explicat că Compania de Drumuri a încercat să condiționeze semnarea actului adițional ilegal, care nu se regăsea anterior în documentație. Potrivit lui, actul adițional ar duce la rezilierea contractului cu Asocierea în timpul derulării acestuia, dacă Curtea de Apel București va da o decizie definitivă în favoarea unui alt competitor pentru contract, precum Intrakat.
„Precizăm faptul că semnarea „Acordului de înțelegere al Pârtilor” nu a fost o condiție pentru semnarea Acordului Contractual, iar, dacă Părțile ar agrea de comun acord, semnarea „Acordului de înțelegere al Părților” aceasta s-ar realiza ulterior semnării Acordului Contractual si nu prealabil semnării acestuia.
Documentul denumit „Acordul de înțelegere al Părților” este unul nesemnat de Părți, document transmis informal, prin e-mail, și are scopul de a reglementa o eventuală situație dacă se va desființa în tot/parte Decizia C.N.S.C. care stă la baza încheierii Contractului, de către Curtea de Apel București”, arată CNAIR.
Trebuie amintit că CNSC a respins în luna mai 2023 ultimele contestații și a decis semnarea contractului pentru primul lot al A0 Nord.
„CNSC a respins […] contestația formulată de Intrakat. Din acest moment putem începe procedurile pentru semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1 A0 Nord. Vom solicita firmei italiene Pizzarotti să aducă în cel mai scurt timp toate documentele necesare semnării contractului”, spunea atunci directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Te-ar putea interesa și: Reprezentanții Castelului Cantacuzino au dat alerta cu privire la o nouă autostradă. „Va șterge orașul Bușteni de pe hartă”