Compania de Drumuri va semna contractul cu Pizzarotti – Retter pentru primul lot al Autostrăzii de Centură București Nord. Asocierea Pizzarotti – Retter a câștigat acum doi ani licitația pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat-o în 2019, însă contractul nu a fost semnat din cauza lungului șir de contestații. Ultimul proces s-a încheiat miercuri, 6 septembrie, cu decizia definitivă a Curții de Apel București. Instanța a respins contestațiile depuse de constructorul rival împotriva Asocierii Pizzarotti – Retter și a CNAIR, obligând, astfel, compania de drumuri să semneze contractul cu câștigătorul licitației. „Soluția pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii invocării excepției inadmisibilității. Respinge excepția inadmisibilității. Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluției la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanței”, arată soluția instanței.
„Având în vedere hotărârea Curții de Apel București în speța menționată de dumneavoastră, vă comunicăm că în perioada imediat următoare CNAIR va parcurge operațiunile administrative în vederea semnării contractului”, a transmis CNAIR, la solicitarea Economedia.
„După, probabil, cea mai lungă licitație, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului, A0, a ajuns la final. Decizia instanței a dat câștig de cauză CNAIR-ului și astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Citeşte şi: Este interzis pentru toţi deţinătorii de maşini GPL. Controale masive după explozia de la Crevedia
Segmentul de Nord al Autostrăzii București este împărțit în patru loturi. Pentru primul dintre acestea, zona A1-Corbeanca,unde, în februarie 2022, stadiul fizic al lucrărilor era de 0%. Valoarea contractului pentru Lotul 1 Nord A0 este de aproximativ 800 de milioane de lei, finanțată din fonduri europene, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni de la semnarea contractului, după cum urmează: 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor. Acesta este ultimul lot din Coridorul de Transport Pan-european nr.4 care nu avea un contract semnat pentru realizarea sa.