Românii care călătoresc cu avionul primesc tot mai multe lovituri din partea aeroporturilor din țara noastră. Pasagerii care ajung pe Aeroportul Otopeni ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult timp pentru recuperarea bagajelor de cală. Anunțul a fost făcut în cursul zilei de astăzi, de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
Principala cauză pentru care s-ar ajunge și la aceste întârzieri ar fi lucrările de înlocuire a benzilor de bagaje din zona Sosiri, care au început luni și care ar urma să fie finalizate la jumătatea lunii februarie a anului viitor.
Potrivit sursei citate, în primă fază, vor fi înlocuite patru dintre cele șase benzi de bagaje și echipamentele aferente de pe fluxul de sosiri internaționale. Așadar, pe lângă zborurile amânate sau chiar anulate, benzile de bagaje vor provoca și ele probleme.
„Lucrările se vor derula etapizat și vor dura cinci luni și jumătate. Primele benzi de bagaje înlocuite vor fi benzile 3 (etaj 1) și 4 (parter) ulterior urmând să fie înlocuite, pe rând, și celelalte două (1 și 2, ambele la etaj).
Aceste lucrări vor conduce la o reducere temporară a capacității de procesare – de la 6 la 5 benzi de bagaje, și chiar la 4 benzi în anumite perioade de timp, motiv pentru care lucrările au fost programate pentru perioada de extra-sezon. În final, după o investiție de 3,2 milioane euro, se va obține o capacitate suplimentară de 20% și o reducere substanțială a timpului de așteptare la sosirea bagajelor. Precizăm că trei dintre aceste benzi sunt în funcțiune de la deschiderea aerogării Sosiri (2003)”, se arată în comunicat, potrivit Agerpres.
Mai mult, reprezentanții Companiei Naționale de Aeroporturi București au mai explicat că, în aceste condiții, este de așteptat să se producă, cel puțin pentru o perioadă, aglomerări la procesarea bagajelor pe fluxul de sosiri, aglomerări care pot conduce la creșterea timpului de așteptare pentru pasagerii care își recuperează bagajele de cală.
„CNAB, împreună cu agenții de handling, a stabilit măsurile necesare pentru ca eventualul disconfort resimțit de pasageri să fie minimizat, aceasta însemnând în primul rând ca timpul de așteptare la recuperarea bagajelor de cală să nu crească.
Totodată, CNAB va lua, împreună cu antreprenorul, toate măsurile posibile pentru ca perioadele de nefuncționare pentru benzile care se înlocuiesc să fie minimizate, iar la finalul lucrărilor, estimat pentru jumătatea lunii februarie 2023, pasagerii să beneficieze de un sistem modern, silențios și cu o capacitatre sporită, implicit de scurtarea timpului de așteptare”, mai transmite compania.