Acest centru logistic se află în procesul de construcție și va fi operaționalizat în etape, începând cu luna ianuarie 2024.
Firma anunță că, până la sfârșitul anului viitor, noul centru va fi complet operațional și va fi integrat cu uzina de lactate deținută de companie, situată în proximitatea imediată.
Acesta va deservi atât piața locală, cât și țările către care se exportă produsele lactate Olympus fabricate în România, inclusiv Germania, Italia, Franța, Marea Britanie, Bulgaria și Serbia.
Noul centru logistic se întinde pe o suprafață construită de peste 13.500 de metri pătrați și reprezintă un proiect complex. Acesta va cuprinde un depozit la înălțime (high-bay) de aproximativ 6.000 de metri pătrați, complet automatizat și cu o temperatură controlată între +2 și +4 grade Celsius. După finalizarea construcției, aceasta se va situa printre cele mai mari depozite frigorifice high-bay din România, având o capacitate de depozitare pentru peste 32.000 de paleți.
„Noul centru logistic din judeţul Braşov, dotat cu soluţii tehnologice de ultimă oră, este încă o dovadă a angajamentului nostru faţă de România şi a importanţei pe care aceasta o are în planurile noastre strategice. În acelaşi timp, demararea acestei investiţii se aliniază strategiei noastre de sustenabilitate, axată pe reducerea amprentei de carbon, crearea de ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător şi reciclare”, a declarat Adrian Cornea, plant manager Fabrica de Lapte Braşov.
Acestea dispun de rafturi cu o înălțime de peste 12 metri și sunt echipate cu macarale automate pentru manipularea mărfurilor. Această soluție logistică oferă numeroase beneficii, inclusiv o optimizare eficientă a spațiului, acces rapid și sigur la produse, disponibilitate non-stop, reducerea distanțelor parcursă pentru livrare sau transport, precum și o eficiență energetică crescută, conform comunicatului citat.
Fabrica de Lapte de la Hălchiu a fost inaugurată în anul 2011, ca rezultat al unei investiții greenfield de peste 55 de milioane de euro. Pe parcursul celor 12 ani de activitate, investițiile totale au depășit suma de 140 de milioane de euro, concentrându-se în principal pe achiziționarea de echipamente de ultimă generație pentru colectarea și procesarea laptelui, precum și pe implementarea tehnologiilor avansate pentru ambalarea produselor finite.
Grupul Hellenic Dairies, al cărui membru este și Olympus, se bucură de o prezență pe piața românească de peste un deceniu. Cu sediul în orașul Trikala din Grecia, Hellenic Dairies reprezintă o afacere de familie aflată la a treia generație de producători de produse lactate, având operațiuni în 47 de țări din întreaga lume. În prezent, Olympus deține opt unități de producție în patru țări (Grecia, România, Bulgaria și Cipru), specializate în fabricarea unei game complete de produse lactate, brânzeturi, băuturi vegetale, sucuri naturale, precum și apă minerală naturală și băuturi răcoritoare.