Constructorul de drumuri și autostrăzi este controlat de familia Umbrărescu, care deține numeroase proiecte în România. Anul acesta, compania s-a întrecut pe sine, ajungând pe cele mai înalte culmi, a relatat Bacau.net.
UMB a atins afaceri de 2,1 miliarde lei, ținând cont că anul trecut a înregistrat 1,3 miliarde lei și un profit net de 137 milioane lei.
Compania românească are parafate contractele pe toate cele șapte bucăți din A7 Buzău-Bacău, mai exact 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău.
Celor menționate mai sus, li se vor adăuga restul de trei tronsoane pe Bacău-Pașcani pentru 77,39 km, adică 80% din valoarea estimată de CNAIR, echivalentul a 4,7 miliarde de lei fără TVA. Termenul este tot de 30 de luni.
Toți cei 255,735 km pe A7 între Buzău-Pașcani, 10 loturi sunt trecuți în contul companiei UMB. În total, cu proiectele mai „vechi”, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres, a menționat sursa citată.
Mai puțin ciotului A1 Margina-Holdea de 13 km, care durează 11 luni proiectare și 34 luni de lucrări, UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 km în următoarele 11-34 luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat.
Familia omului de afaceri, Dorinel Umbrărescu deține Constructorul român UMB.
Alte articole: Dorinel Umbrărescu, sursă de inspirație pentru companiile străine. Ce drumuri vor fi gata în Transilvania, Muntenia și Oltenia, în 2023