Concedieri masive anunțate de Bosch. Cel mai mare furnizor mondial de piese auto ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice, jumătate fiind la unităţile din Germania, pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată, transmite economica.net. Acest lucru vine din cauza scăderii cererii pentru sisteme avansate de asistență la conducere și soluții pentru mașinile autonome, a concurenţei acerbe din partea producătorilor chinezi de componente auto şi a dificultățileor din industria auto germană, unde cererea pentru vehicule electrificate scade.
Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului Angajaţilor.
Citeşte şi: Ce domenii ar putea fi vizate de măsurile fiscale din 2025. Mulți angajați, în pericol să le scadă salariile
Bosch are o prezență semnificativă în România, cu mii de angajați în mai multe locații, inclusiv fabrici și centre de cercetare. Deși anunțul nu specifică exact impactul asupra angajaților din România, măsurile anunțate sugerează o restructurare globală care poate include și unități locale.
Citeşte şi: ANPC, în război cu una dintre cele mai mari bănci multinaționale din România. 90.000 de clienți afectați
Bosch nu este singura companie germană din domeniul auto care anunță reduceri de personal. Recent, Continental a redus investițiile din cauza cererii slabe pentru anvelope, iar ZF Friedrichshafen, companie cunoscută pentru cutii de viteză, a anunțat măsuri similare. Pe de altă parte, clienți precum Volkswagen și Mercedes-Benz au încetinit investițiile în electrificare, ceea ce pune presiune asupra furnizorilor.